×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
ضرورت انسجام ملی برای گسترش تولید واشتغال

اقتصادتهران: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید برضرورت استفاده از تاکتیک های کم هزینه در سیاست خارجی، گفت: لازم است با رعایت انسجام ملی به امنیت و اقتصاد کشور همزمان، توجه شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سفر به استان کردستان در جلسه شورای اداری شهرستان قروه با تبریک فرا رسیدن سال نو به مردم و مسئولین این شهر، از دستور رییس جمهور برای جلسه فردا درباره نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری به نام اشتغال و تولید، خبر داد و افزود: از این مباحثی که در این جلسه مطرح شد یادداشت برداشته شد تا در جلسه فردا نظرات عنوان شده در این جلسه مطرح شود.

وی به مسائل کشاورزی به عنوان موضوع مهمی اشاره کرد و گفت: اما آنچه  داریم را نباید از دست دهیم و به دنبال به دست آوردن داشته های جدید باشیم.

واعظی تصریح کرد: در ابتدا باید کسانی که مشغول به کار هستند را حفظ کنیم و بعد به دنبال ایجاد اشتغال جدید باشیم.

وی نکته ای که از ابتدای این دولت به آن توجه زیادی شده است را برگرفته از رهنمود های سال های گذشته امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر صمیمیت، همدلی، انسجام و ساختن کشور به کمک همه مردم و مسئولین دانست و افزود: در این رویکرد مسئله تفرقه، تشتت و کارهای حاشیه ای جایگاهی ندارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تلاش ما این بوده است که وضعیت، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی را تغییر دهیم، افزود: همدلی میان قوای سه گانه و نهادهای نظامی، امنیتی، انتظامی در کشور، بر اساس ماموریت هایی که داریم؛ ضروری است و همه ما برای یک هدف کار می کنیم.

 وی با تاکید بر اینکه مقام معظم رهبری، فصل الخطاب هستند، افزود: وقتی تصمیم و مطلبی را می فرمایند بحث بین این قوا و این نهاد و آن نهاد مطرح نیست و همه باید طراحی و برنامه ریزی کنیم که چگونه به این هدف برسیم.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به بحث مطرح شده در حوزه اخلاق در این جلسه اشاره کرد و با بیان اینکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی و اسلامی است، ادامه داد؛ امکان ندارد بتوانیم بدون آموزه های دینی کشور را توسعه دهیم و اداره کنیم.

واعظی اظهار کرد: در حوزه سیاست خارجی امرور زمانی است که شما می توانید بر اساس تاکتیک هایی با هزینه های کمتری به اهداف خود برسید  و نباید لزوما برای رسیدن به هدف، با همه کشور های همسایه و اروپایی درگیر نشویم.

وی با تاکید بر اینکه می توانیم بایک روش دیگری حقوق این ملت بزرگ را حفظ کنیم، اظهار داشت: چگونگی درگیری اینجا معنی ندارد و مهم این است که با چه روشی حقوق و منافع این مردم و کشور حفظ شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  در ادامه با اشاره به اینکه ما به دنبال این بودیم که سیاست خارجی خود را بر اساس چهارچوبی بازسازی کنیم، افزود: لازم است از آنچه که قانون اساسی برای ما مشخص کرده است، میراث امام راحل در سیاست خارجی و رهنمودهای مقام معظم رهبری صیانت شود.

وی بابیان اینکه لازم است به منافع کشور و امنیت با هم پرداخته شود افزود: مذاکراتی که در چند سال گذشته آغاز شد برای این هدف بود.

واعظی به  طول کشیدن ۳۰ ماهه این مذاکرات اشاره کرد و گفت: کسانی که مذاکره کرده اند می دانند که مذاکره کار سختی است و اگر ما تنها با یک کشور مذاکره کنیم مذاکره  سختی است و وقتی سر میزی که همه قدرت های بزرگ دنیا روبروی ما هستند خیلی سخت تر است.

وی با اشاره به اینکه مذاکره هم دیکته کردن به طرف مقابل نیست و مانند هر بازی دو طرف دارد ادامه داد: به خصوص که خط قرمزهای ما هم به مراتب بیشتر از دیگران بود و در نهایت این مذاکرات به نتیجه رسید.

وزیر ارتباطات تصریحکرد: البته عده ای ابهام داشتند و یا فرمایش مقام معظم رهبری را با صورتی که می خواستند تفسیر می کردند و ایشان بارها از تیم مذاکره کننده هسته ای تقدیر کردند و این افراد را مومن ، صادق و دلسوز نامیدند واز بد عهدی طرف مقابل گلایه کردند.

واعظی ادامه داد: ما که بنا بر عادی سازی روابط با آمریکا در مذاکرات نداشتیم تنها یک موضوع مشخص هسته ای قرار بود با ۵+۱ را با اذن رهبری حل کنیم و این کار هم انجام  و در حال حاضر فضای دیگری برای کشور فراهم شده است.

وی با بیان اینکه در گذشته صدای ایران ستیزی و اسلام ستیزی شنیده می شد، تصریح کرد: امروز می بینیم این ادبیات تغییر کرده است به دلیل اینکه ایران در منطقه ای که اطرافش همه دچار بحران و بی ثباتی است کشوری امن است که اگر روز ی تلاش می شد که ایران به عنوان بخشی از مشکل منطقه عنوان شود؛ امروز همان افراد ایران را بخشی از راه حل می دانند و این موقعیت به این دلیل است که ایران توانسته است در داخل کشور و با هوشمندی رهبرش، امنیت خود را حفظ کند و کشوری که امنیت دارد می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: ما باید ابتدا امنیت و انسجام داشته باشیم و پس از آن، به دنبال اقتصاد برویم و چه بسا کشور هایی بودند که این موضوع را رعایت نکردند و بابی ثباتی و داعش مواجه شدند.

وی با بیان اینکه کشور در حال حاضر در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد، افزود: از نظر داخلی، وحدت، انسجام، امنیت و فرهنگ، در مسیری است که نظام ما انتخاب کرده  که مسیر درستی است و کسی هم نباید آن را حاصل کار خود بداند.

به گفته واعظی این داشته حاصل کار جمعی با مدیریت رهبری، مجلس دولت، قوه قصائیه و نهادهای نظامی و امنیتی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه بستر برای کار فراهم شده است و به قول اقتصادی ها ما کارگاه خود را برای توسعه تجهیز کرده ایم افزود: در سال ۹۵ همه شاخص های اقتصادی کشور  مثبت شده است و این رشدی که در سال ۹۵ داشتیم این حاصل همین شرایط است.

وی ادامه داد: البته ما در دولت علاقمند بودیم که در سال دوم این تحول بوجود آید و به دلیل سختی مذاکره نشد و از هر مسیری که به دنبال دور زدن تحریم بودیم به نحوی بسته شده بود و در حال حاضر برای فروش نفت از کسی اجازه نمی گیریم در صورتی که شورای امنیت مشخص کرده بود سالی ۲۰ درصد باید از فروش نفت کم شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches