×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صید میگو در آبهای هرمزگان ۲۲ درصد افزایش یافت

اقتصادتهران: مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: در یک هفته نخست آغاز صید میگو در آبهای استان، میران صید این آبزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۲۲ درصد رشد یافته که این رشد نوید بخش رشد صید در طول فصل میگو است.

محسن یکتاپور عصر چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از دهم مهرماه تاکنون ۳۷۵ تن میگو در آبهای هرمزگان صید شده که از این میزان ۷۲ تن میگوی سرتیز و ۳۰۳ تن میگوی درشت است.

وی افزود: از جمله عوامل اصلی افزایش صید میگو در آبهای هرمزگان کاهش آلودگی خورها که به دلیل کاهش قاچاق سوخت در سالهای اخیر محقق شده، رهاسازی بچه میگو با هدف بازسازی ذخایر و افزایش مبارزه با صید غیرمجاز است.

یکتاپور، تعداد لنج های صیادی فعال در صید میگو در آبهای هرمزگان را بیش از ۱۶۰ فروند اعلام کرد و گفت: حدود ۲ هزارو ۲۰۰صیاد نیز در هرمزگان مشغول به صید میگو هستند.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان پژوهشکده اکولوژی خلیج فارس و دریای عمان میزان صید قابل مجاز امسال (۹۷) را یک هزار و ۶۵۰ تن، شامل یک هزارو ۱۵۰ تن میگوی درشت و ۴۵۰ تن میگوی ریز و سرتیز پیش بینی کرده اند.

این مقام مسوول از صیادان خواست ضمن همکاری با یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات هرمزگان این اداره کل را در زمینه مدیریت هرچه بهتر این مهم یاری کنند زیرا صید بیش از میزان پیش بینی شده موجب آسیب دیدن ذخایر می شود.

صید میگو در آبهای هرمزگان از دهم مهرماه آغاز شده و به مدت ۴۰ روز ادامه دارد.

در اطلاعات منتشره اداره کل شیلات هرمزگان آمده است: با توجه به طول نوار ساحلی این استان، تنوع گونه ای، تنوع روشهای صید و داشتن ۴ هزار و ۲۰۰ فروند شناور مجاز صیادی و صید بیش از ۴۰ درصد آبهای جنوب ، هرمزگان به عنوان قطب صید و صیادی کشور محسوب می شود.

در این اطلاعات آمار فعالان حوزه صید و صیادی حدود ۳۰ هزار نفر ذکر شده که ساکن جزایر و ۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی این استان در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches