×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صید ماهی در دریاچه پشت سد ارس آغاز شد

اقتصادتهران: مدیرکل شیلات و آبزیان آذربایجان غربی گفت: با اتمام فصل تخم ریزی ماهیان، فعالیت های صید و صیادی از دریاچه پشت سد ارس توسط ۲ تعاونی فعال این منطقه آغاز شد.

معصوم فصیح روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس مجوزهای صادر شده از سوی این مدیریت تعاونی های ۱۸ و ۱۹ ارس فعالیت های صیادی خود را از هفته جاری تا اطلاع ثانونی آغاز کردند.

وی با بیان اینکه ۳۸۶ نفر در قالب تعاونی ها طی فصل صید در دریاچه سد ارس فعالیت می کنند، افزود: دریاچه پشت سد ارس دارای انواع گونه‌های ماهیان بومی و گرمایی با ارزشی از جمله کپور، آمور، فیتوفاک، صوف و بیگ هد، ماش و گونه ارزشمند شاه میگو است.

فصیح با بیان اینکه رهاسازی بچه ماهیان به صورت رایگان از طرف دولت جهت حفظ ذخایر آبزیان و اشتغال پایدار اعضای تعاونی ها انجام می شود، بیان کرد: در صورت نیاز تعاونی ها تسهیلات کم بهره بانکی به متقاضیان اعطا می شود.

به گزارش ایرنا از ابتدای مهرماه تا پایان فروردین فصل صید ماهی در آذربایجان غربی است؛ بر اساس اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان در فصل صید منتهی به پایان فروردین سال ۹۶ بیش از سه هزار و ۶۰۰ تن انواع ماهی گرمابی از دریاچه پشت سد ارس صید شد.

دریاچه پشت سد ارس تنها منبع تولید و صید گونه با ارزش شاه میگوی آب های شیرین در کشور است که سالانه افزون بر ۲۵۰ تن از این گونه با ارزش به صورت زنده به کشورهای اروپایی صادر می شود.

دریاچه پشت سد ارس با ۱۵ هزار هکتار وسعت بزرگترین دریاچه پشت سد در ایران است که به صورت مشترک با جمهوری آذربایجان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

سد ارس که بر روی رودخانه مرزی ارس ساخته شده در ۲۸۵ کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی (ارومیه) قرار گرفته و یک نیروگاه برق ۴۰ مگاواتی مشترک نیز در آن فعال است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches