×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
صنعت هوانوردی ایران در پنج سال اخیر سالیانه ۹ درصد رشد کرده است

اقتصادتهران: رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با توجه به افزایش تقاضا برای سفرهای هوایی صنعت هوانوردی ایران در پنج سال اخیر سالیانه به طور میانگین رشد ۹ درصدی تجربه کرده است.

به گزارش ایرنا، «علی عابدزاده» روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه مدیر عامل و سرپرست شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) افزود: صنعت حمل و نقل هوایی در منطقه خاورمیانه به طور دایم رو به رشد بوده و رشد این صنعت در این منطقه ۴ تا ۵ درصد بیشتر از میانگین جهانی است.

وی گفت: ۲۵ تا ۳۰ درصد جا به جایی مسافر و بار در منطقه آسیا و اقیانوسیه و ۲۵ درصد در اروپا انجام می‌شود و این نشان می دهد که ایران در یک موقعیت ممتاز منطقه ای باید از این فرصت با اصلاح ساختارهای هوایی و مالی بهره ببرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در ۲ سال اخیر خوشبختانه در حوزه زیرساخت های فرودگاهی و ناوبری هوایی کشور اقدام های بسیار خوبی انجام شده است و ما در تمام حوزه های آموزشی، سخت افزاری و نرم افزاری، فنی و عملیاتی با اولویت بندی کارهای خود را به خوبی پیش بردیم.

عابدزاده افزود: ما در حوزه صنعت حمل و نقل هوایی نیازمند همکاری همه دستگاه های اجرایی هستیم تا بتوانیم به مسئولیت های خود در این حوزه به خوبی عمل کنیم و هم اکنون دولت و مجلس توسعه صنعت حمل و نقل هوایی را یکی از اولویت های مهم کشور می دانند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در پنج سال اخیر حمل و نقل خصوصی و شخصی در کشور به شدت گسترش یافته و با افزایش وسایل نقلیه، حمل و نقل شخصی از عمومی سبقت گرفته اما سهم حمل و نقل هوایی به طور کلی در این سال‌ها نسبت به ریل و جاده افزایش داشته است، در حالی که ما از بودجه دولتی در این بخش استفاده نمی کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه رشد حمل و نقل هوایی در ۵ سال اخیر بدون اتکا به بودجه عمومی دولت انجام شده است، اظهار داشت: باید از ساختارهای مناسب اقتصادی و روش‌های تامین مالی مناسب در این حوزه استفاده کنیم و این نیازمند قوانین مقررات جدیدی است که باید مجلس و دولت به ما کمک کند.

به گفته عابدزاده، ظرفیت فرودگاه امام سالیانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون افزایش نمی یابد، مگر اینکه ساختارهای اقتصادی خاصی را در صنعت حمل و نقل هوایی به کار ببریم، زیرا استفاده از مدل‌های جدید ساختارهای اقتصادی در این بخش منطبق با استانداردهای جهانی بسیار ضروری شده است و باید تلاش کنیم با کاهش هزینه های خود در این صنعت مردم بتوانند از آن به نفع خود استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، «عباس آخوندی» وزیر راه و شهرسازی روز شنبه در حکمی‌ «کوروش فتاحی» را تا انتخاب مدیرعامل جدید شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره)، به سمت سرپرستی این شرکت منصوب‌ کرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches