×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
صنعت نفت و گاز در دولت سیزدهم موتور محرکه رشد اقتصادی شد

صنایع نفت و گاز از اهمیت حیاتی برای اقتصاد کشور برخوردارند و توسعه آن به موتور محرکه در دولت سیزدهم تبدیل شد به طوری که با جذب سرمایه‌گذاری در این حوزه‌ها توانستیم به رشد اقتصادی خوبی در سال گذشته برسیم.

به گزارش ایرنا، مدیریت سرمایه‌ها در هر کشوری از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع بسیاری مهم است که سیاستمداران بتوانند بسترهای مناسبی در حوزه‌های مولد برای جذب سرمایه‌ها تدارک ببینند.

به زعم کارشناسان، پروژه‌های نفت و گاز بسیار سودده هستند؛ همچنین این پروژه‌ها به سرعت بازدهی دارند و سرمایه‌گذاران را به سود می‌رسانند، از سوی دیگر، صنایع نفت و گاز بسیار گسترده هستند و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلانی در این صنایع داریم؛ بنابراین، تمامی شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این حوزه‌ها وجود دارد.

جذب سرمایه‌ها در صنایع نفت و گاز کشور تنها به برنامه‌ریزی‌های دقیق و سیاست‌گذاری‌های درست نیاز دارد؛ کاری که وزارت نفت از عهده آن به درستی برآمد و توانست میزان سرمایه‌گذاری‌ها را طی دو سال و نیم گذشته نسبت به قبل افزایش چهار برابری بدهد.

استفاده از سرمایه‌های بخش خصوصی مزیت‌های فراوانی برای کشور دارد؛ از یک طرف، سرمایه‌ها را به بخش‌های مولد سوق می‌دهیم و از سوداگری و فعالیت‌های مخرب در کشور جلوگیری می‌کنیم و از طرف دیگر، توسعه میادین نفت و گاز برایمان ارزآوری دارد و ما را به درآمد می‌رساند.

شهریار حیدری، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در خصوص تسهیل صدور مجوزها برای مشارکت بخش خصوصی در صنایع نفت و گاز کشور و افزایش سهم سرمایه‌گذار بر اساس ماده ۱۵ برنامه هفتم، اظهار داشت: این اقدامات به عنوان مشوق و انگیزه‌ای برای سرمایه‌گذار عمل می‌کند تا در پروژه‌های نفت و گاز کشور مشارکت داشته باشد.

وی ادامه داد: وزارت نفت هدفگذاری در زمینه جذب سرمایه‌های بخش خصوصی انجام داد و در راستای رسیدن به آن گام برداشت. این رویه باید توسط وزارتخانه‌های دیگر نیز پیگیری شود و وزارت نفت به عنوان یک الگو مطرح شود. هدفگذاری وزارت نفت در خصوص جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در حال تحقق است.

نماینده در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطعاً تفکر و اندیشه خوبی پشت برنامه‌ریزی‌ها برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در وزارت نفت وجود دارد که توانسته‌ایم به سرمایه گذاری سالانه ۳.۶ میلیارد دلاری برسیم.

حیدری ادامه داد: وزارت نفت شروع خوبی در حوزه جذب سرمایه‌ها داشته و به مرور با افزایش واگذاری‌ها و جذب سرمایه‌های بیشتر شاهد هستیم که روند رو به رشدی در این زمینه در حال طی شدن است.

وی تصریح کرد: مبنای تلاش وزارت نفت برای جذب سرمایه‌های بخش خصوصی در چارچوب ماده ۱۵ برنامه هفتم توسعه گذاشته شد. مجلس در چارچوب قانون به وزارت نفت این اجازه را داد که توسعه میادین را به بخش خصوصی داخلی و خارجی بسپارد و از سرمایه‌های این بخش استفاده کند.

نماینده مجلس در دوره یازدهم گفت: بر اثر همراهی مجلس و دولت در نهایت شاهد افزایش جذب سرمایه‌ها در وزارت نفت بودیم، البته وزارت نفت به عنوان مجری این قانون عملکرد خوبی داشت و توانست به جذب سرمایه ها بپردازد.

حیدری گفت: دولت سیزدهم از بستر قانونی برای جذب سرمایه های بخش خصوصی ایجاد شده بود، به درستی استفاده کرد و توانست جذب سرمایه‌ها را رقم بزند. نیاز است این روند ادامه یابد و تا جائیکه امکان دارد از ظرفیت‌های این بخش استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: صنایع نفت و گاز از اهمیت حیاتی برای اقتصاد کشور برخوردارند و توسعه آن به موتور محرکه در دولت سیزدهم تبدیل شد و با جذب سرمایه گذاری‌های کلانی در این حوزه‌ها توانستیم به رشد اقتصادی خوبی در سال گذشته برسیم؛ بنابراین، دولت سیزدهم تحت هدایت شهید رئیسی به سمت جذب حداکثری سرمایه گذاری غیردولتی و خارجی حرکت کرد و در نتیجه آن توانستیم ۱۵ میلیارد دلار سرمایه به بخش نفت و گاز جذب کنیم که بسیار مهم و راهبردی بوده است.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches