true
اقتصادتهران: معاون امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با توجه به انتشار خبرهای گوناگون در رسانه های مجازی، باید صنف و صنعت با مدیریت مناسب و تولید محصولات سالم و بهداشتی و کیفی بین مردم اعتمادسازی کنند.
علی اکبر مهرفرد روز دوشنبه در آیین گشایش دومین نمایشگاه بین المللی محصولات و فرآورده های گوشتی حلال در تهران افزود: برندهای مهم باید برای توسعه صادرات باید با استانداردهای جهانی خود را مطابقت دهند.
وی نوسازی، استفاده از تجهیزات، ماشین آلات و فناوری روز دنیا و توسعه صنعت بسته بندی را ضرورتی دانست که به همکاری دولت با بخش خصوصی داخلی و خارجی نیازمند است و ارایه تسهیلات صندوق توسعه ملی و سرمایه گذاری آنان را می طلبد.
مهرفرد یادآوری کرد: در کشورهای پیشرفته تشکل ها مدیریت می کنند و دولت ها نظارت اما در صورت فقدان مدیریت و انسجام و همدلی اعضای صنفی، دولت ها دخالت می کنند که در هیچ جای دنیا پسندیده نیست.
معاون امور بازرگانی و صنایع وزارت جهاد کشاورزی گفت: ایران امکان صادرات غذا حلال به بازار ۵۰۰ میلیونی منطقه را دارد.
مهرفرد افزود: اکنون بازارهای روسیه، آسیای میانه و عراق را داریم و همچنین تقاضاهای جدیدی در حال شکلگیری است اما مسائل بهداشتی و سلامت غذا از لحاظ آلاینده ها، باقیمانده های سموم و آفلاتوکسین ها، ارگانیک بودن محصولات روز به روز اهمیت بیشتری پیدا می کند.
وی ادامه داد: در جلسه با کمیسیونر کشاورزی و توسعه روستایی اتحادیه اروپا متوجه شدیم آنها فرایند خاصی را برای تک تک محصولات تولیدی خود تعریف می کنند، بنابراین از این پس مبادله کالا در دنیا به آسانی صورت نمی گیرد بلکه باید تولید یک محصول با کد رهگیری از مبدا تولید تا مصرف مشخص شود.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه بین المللی گوشت، فرآورده های گوشتی و پروتئینی حلال و صنایع وابسته با حضور بیش از ۱۲۰ شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای هلند، نیوزلند، پرتغال، فرانسه، بلغارستان، استرالیا، بلژیک، لبنان، جمهوری آذربایجان، افغانستان، آلمان، ترکیه و آرژانتین امروز (بیست و دوم آبان ماه) در نمایشگاه بین المللی تهران گشایش یافت.
این نمایشگاه تا بیست و پنجم آبان ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ آماده بازدید علاقه مندان است.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=101972
false
true