true
اقتصادتهران: مدیرعامل بیمه سامان گفت: با توجه به آن که صنعت بیمه در سال بیش از ٢٠ درصد رشد دارد، قابلیت تحول دیجیتالی در این صنعت وجود دارد.
به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، احمدرضا ضرابیه در یک نشست خبری که در فضایی صمیمانه، امروز (۲۹ تیرماه) و در محل آکادمی سامان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب گفت: رشد سالیانه صنعت بیمه در حالی است که بیمه سامان رشد ۵۳ درصدی را در سال گذشته تجربه کرد.
وی در این نشست خبری با اصحاب رسانه رسیدن به ضریب نفوذ ٧ درصدی را حمایت از استارت آپها عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ بیمه در کشور در حال حاضر ٢.٣ درصد است و با اشاره به هدفگذاری و رسیدن ضریب نفوذ بیمه به ٧ درصد در پایان برنامه ششم توسعه، صنعت بیمه استعداد دیجیتالی شدن و تحول دیجیتال را دارد.
وی با بیان آن که بر اساس پیش بینیهای صورت گرفته، تولید حق بیمه این شرکت در سال جاری ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت به بررسی یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت در سال گذشته از سوی شرکت و پرداخت ۴۵٠ میلیارد تومان خسارت اشاره کرد و اظهار داشت: نسبت خسارت شرکت بیمه سامان در سال گذشته در مجموع ۴۷ درصد محاسبه شد که این نسبت در رشته شخص ثالث ۳۹ درصد و در رشته درمان ۸۸ درصد بوده است.
مدیرعامل بیمه سامان به سرمایه گذاری زیاد این شرکت در رشته درمان به ویژه درمان انفرادی و خانواده اشاره کرد و ادامه داد: یک شرکت کمک رسان هم در بخش درمان ایجاد کرده و امیدواریم با ارزیابی و مدیریت ریسک و همچنین انتخاب بیمه شدگان، علاوه بر ارائه خدمات بهتر، نسبت خسارت این رشته را هم کاهش دهیم.
ضرابیه با بیان این نکته که توانگری مالی بیمه سامان در سال ٩۶، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال گذشته موفق شدیم در سطح یک باقی بمانیم، افزود: در پی آن هستیم که توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد برسانیم.
وی با تاکید بر این نکته که مجمع عمومی بیمه سامان روز ٢٧ تیرماه برگزار شده و عملکرد و صورتهای مالی شرکت به تصویب رسیده است، سود قابل تقسیم هر سهم این شرکت را ٣١٧ ریال و سود پرداختی به هر سهم را ١٠٠ ریال اعلام کرد که در روز مجمع به حساب صاحبان سهام واریز شده است.
مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: ما همچنین درخواست برگزاری مجمع فوق العاده را برای افزایش سرمایه از ١۵٠ میلیارد تومان به ٢۵٠ میلیارد تومان از محل مطالبات سهامداران، آورده نقدی و سود انباشته ارائه کرده ایم که این مجمع بعد از موافقت نهادهای ناظر برگزار خواهد شد.
مدیرعامل بیمه سامان، بازار هدف این شرکت را طراحی محصول منطبق با نیازهای خانوارهای ایرانی عنوان کرد و گفت: میخواهیم علاوه بر بیمهها زندگی و عمر و سرمایه گذاری، ریسکهای منازل مسکونی و حتی موبایل و تبلت و درمان خانوارها را تحت پوشش قرار دهیم.
وی با بیان این نکته که بیمه سامان در حال تبدیل از یک شرکت به شکل پلتفرم است، تصریح کرد: ایجاد کارخانه نوآوری پلنت را با همین هدف مورد حمایت قرار دادیم که یک شتاب دهنده در حوزه استارتآپها است.
ضرابیه همچنین با توجه به مباحث صورت گرفته در روزهای گذشته در مورد بدهی شرکت خودروسازی سایپا به صنعت بیمه اعلام کرد که بیمه سامان جزو آن دسته از شرکت هایی که برای شرکت خودروسازی سایپا بیمه نامه خودروهای صفر کیلومتر صادر میکردند، نبوده و طلبی از این شرکت ندارد.
مدیرعامل بیمه سامان اظهار داشت: برخی از این شرکتها در زمینه بهداشت و درمان (شمارش ضربان قلب، تعداد گام های فرد طی روز و …)، بازدید اولیه بیمه بدنه خودرو و صدور برخط بیمه ثالث و … فعال هستند.
ضرابیه با تاکید بر این نکته که استارت آپها می توانند با استفاده از فناوری، باعث تحول در صنعت بیمه شوند، تصریح کرد: صنعت بیمه برای بقای خود چارهای جز حرکت در مسیر دیجیتالی شدن ندارد.
ضرابیه اعلام کرد که مجوز جدیدی از بیمه مرکزی برای یک محصول جدید گرفتهایم که بر اساس آن دارندگان بیمه های عمر و سرمایه گذاری میتوانند به طور شفاف علاوه بر پوششهای بیمهای، گزینههای شفافی برای سرمایه گذاری پیدا کنند.
وی توضیح داد که بیمه گزاران حق دارند بدانند که سرمایه آنها با چه نرخی و در کجا سرمایه گذاری شده است.
ضرابیه یادآور شد: شرکتهای بیمه گزینه خوبی برای سهامداران هستند. شاید بازدهی این صنعت نسبت به سایر صنایع پایینتر باشد اما باید توجه داشت که مدیران بیمهای روزانه در حال مدیریت ریسک هستند بنابراین سرمایه گذاری در صنعت بیمه یک سرمایه گذاری کم ریسک محسوب میشود.
بر پایه این گزارش، در این نشست خبری، حجت جاهد، معاون کسب و کار، داوود الماسی، معاون اجرایی، امیر هوشمند، معاون نظارت راهبردی و بهبود، مهدی فلاح، معاون فنی بیمههای غیر زندگی و شیما آرا، معاون فنی بیمههای زندگی شرکت بیمه سامان نیز حضور داشتند.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=160732
false
true