×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
صندوق پس انداز مسکن برای کشورهای اسکاندیناوی مناسب است

رئیس انجمن انبوه‌سازان مسکن با بیان اینکه صندوق پس‌انداز مسکن برای کشورهای اسکاندیناوی مناسب است، گفت: برای صاحب‌خانه شدن برای دهک‌های ۶ به بالا در ایران افراد باید ۴۰ سال پس‌انداز کنند.

مجتبی بیگدلی در گفت‌وگو با فارس، با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی در اظهارات خود بارها به بی اعتقاد بودن مسکن مهر تاکید کرده افزود: اینکه درآمد کشور به خاطر کاهش صدور نفت به یک چهارم تقلیل و پایه پولی کشور کاهش پیدا کرده است را همه قبول داریم اما اینکه گفته شود پایه پولی کشور با پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر افزایش یافته یک حرف خنده‌دار است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته و در دولت نهم و دهم ۱۳۰ هزار میلیارد تومان پول از طریق بنگاه‌های زودبازده به جامعه تزریق شد و کار به جایی رسید که فریادهای جامعه بلند و دولت مجبور به تغییر رئیس کل بانک مرکزی شد.

بیگدلی به آمدن مظاهری به عنوان رئیس کل بانک مرکزی و عنوان شش قفله کردن خزانه اشاره کرد و گفت: عنوان افزایش پایه پولی کشور با پرداخت ۵۰ هزار میلیارد تومان به مسکن مهر یک حرف خنده‌دار است چرا که دو و نیم برابر این مبلغ توسط بنگاه‌های زودبازده تزریق و این مسائل و اظهارات مطرح نشد.

دبیر کل جامعه اسلامی کارآفرینان با بیان اینکه مسکن مهر یک کار مقدس بوده و دستاورد کل نظام است، تاکید کرد: وقتی یکی متقاضی مسکن با ۱۰ میلیون تومان صاحب مسکن شده است به این نتیجه می‌رسیم که مسکن مهر یک کار مقدس است.

وی به اظهارات وزیر راه و شهرسازی درخصوص صندوق پس‌انداز مسکن و پرداخت ۵ تا ۶ برابر سپرده گذاری‌ها گفت: صندوق پس‌انداز مسکن برای کشورهای اسکاندیناوی و یا سوئیس که جمعیت آن ۲ میلیون نفر است و سالانه کمتر از ۵۰ هزار مسکن نیاز دارد مناسب است.

بیگدلی تاکید کرد: این صندوق پس‌انداز مسکن در دولت هاشمی و خاتمی توسط بانک مسکن تأسیس و اجرایی شد و تنها ۳ درصد جامعه را صاحب مسکن کرد.

وی افزود: دوره انتظار و پس‌انداز برای صاحب‌خانه شدن دهک‌های ۶ به بالا که درآمد متوسطی دارند ۴۰ سال است، بنابراین با پرداخت این‌گونه وام‌ها صاحب‌خانه شدن سخت است.

 

true
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches