×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
صدور نخستین تاییدیه ساخت شبیه ساز پرواز ایران ۱۴۰

رییس سازمان هواپیمایی کشوری در مراسمی گواهینامه تاییدیه طراحی و ساخت شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰ را به شرکت هواپیما سازی ایران ( هسا ) اعطا کرد.

به گزارش ایرنا، حمیدرضا پهلوانی روز شنبه در این مراسم گفت: خوشبختانه با حضور پر تلاش متخصصان توانمند ایرانی، شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰ برای نخستین بار در کشور ساخته شد و امروز سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه بهره برداری از این شبیه ساز را صادر و به شرکت هسا اعطا کرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که گواهینامه تاییدیه طراحی و ساخت شبیه ساز هواپیمای ایران ۱۴۰ (full flight simulator) برای اولین بار در کشور صادر شده است، افزود: با صدور این گواهینامه ایران در بین معدود کشورهای تاییدکننده ساخت سیمولاتور به شمار می رود.

وی با بیان این که تاکنون هیچ کشوری موفق به ساخت سیمولاتور هواپیمای ایران ۱۴۰ در جهان نشده است، اظهار داشت: تمام مراحل طراحی و ساخت این شبیه ساز بومی است و با نظارت چندین ساله کارشناسان سازمان هواپیمایی کشوری به ثمر رسیده است.

پهلوانی در ادامه یادآور شد: پس از تطابق شبیه ساز پرواز هواپیمای ایران ۱۴۰استانداردهای فنی و عملیاتی وضع شده در مقررات (CAD- FSTD A) و اجابت بندهای استاندارد فوق الذکر، سازمان هواپیمایی کشوری گواهینامه طراحی و ساخت این سیمولاتور را صادر کرد.

رییس سازمان هواپیمایی کشوری ساخت و صدور گواهینامه سیمولاتور کامل ایران ۱۴۰ را در شرایط تحریم، دستاورد بزرگی برای صنعت هوانوردی دانست.

معاون وزیر راه و شهرسازی که به همراه معاونان، مدیران و کارشناسان این سازمان در جریان روند ساخت هواپیمای ایران ۱۴۰ قرار گرفت، عنوان کرد: سازمان هواپیمایی کشوری با تمام توان درصدد رفع نیازمندی های صنعت هوانوردی و کاهش شکاف موجود میان بخش های نظامی و غیرنظامی در عرصه هوانوردی است.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches