×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
صدور مجوز پرداخت تسهیلات به ۳۰ طرح اشتغال خانگی

اقتصادتهران: مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران از صدور مجوز اعطای تسهیلات پشتیبان به ۳۰ طرح مشاغل خانگی خبر داد.

به گزارش ایسنا، کسب و کارهای خانگی به مشاغلی گفته می‌شود که با سرمایه اندک قابل راه‌اندازی هستند و کارجویان می‌توانند با کمترین هزینه در محل سکونت خود و در کنار اعضای خانواده به کسب و کار خانگی بپردازند. مشاغل خانگی در بسیاری از کشورها مورد توجه قرار گرفته و آمارها حاکی از آن است که ۲۳ درصد کل مشاغل در کشورهای فوق صنعتی را کسب و کارهای خانگی تشکیل می‌دهند.

در حال حاضر تمرکز بر موضوع اشتغال خانگی یکی از برنامه‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در حوزه ایجاد اشتغال به شمار می‌رود و برابر گزارش‌ها ۳۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ایجاد اشتغال خانگی در بودجه ۱۴۰۱ اختصاص پیدا کرده است.

در همین راستا، محمد آذرپناه _ مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران، از صدور مجوز اعطای تسهیلات پشتیبان به ۳۰ طرح مشاغل خانگی خبر داده و می گوید: با اعطای این تسهیلات، بستر اشتغال برای ۲۸۶ نفر فراهم خواهد شد و کسب کارهای و خانگی که عمدتا در حوزه مسایل فرهنگی فعالیت می‌کنند با این تسهیلات سطح تولیدات خود را افزایش داده و حتی صادرات خواهند داشت.

وی می‌گوید: با توجه به محدودیت اعتبار تسهیلات مشاغل خانگی استان تهران در سال ۱۴۰۱ و ظرفیت گسترده مشاغل خانگی در استان، مجوز بهره مندی ۳۰ فقره طرح پشتیبان مشاغل خانگی با اعتبار ۲۸۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات جزء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه کشور برای پرداخت تسهیلات صادر شده است.

مدیرکارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تهران همچنین از تصویب دو فقره طرح با مبلغ ۱۵۵ میلیارد ریال و با اشتغال ۶۴ نفر نیز جهت معرفی به صندوق کارآفرینی امید و پست بانک برای پرداخت تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری خبر داد.

پیش از این معاون اشتغال وزیر کار از افزایش سقف تسهیلات برای مشاغل مستقل به ۱۵۰ میلیون تومان و مشاغل پشتیبان به ۴ میلیارد تومان خبر داده بود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches