×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۵ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صدرنشینی گوجه فرنگی دوام نیافت

اقتصادتهران: با ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی به کشورهای همجوار، این محصول که طی روزهای گذشته با قیمت های بالا سعی داشت همچنان جای خود را در سبد مصرفی خانوارها حفظ کند، با افت قیمت قابل توجهی مواجه شد و نتوانست به صدرنشینی خود ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، قبل از ممنوع شدن صادرات گوجه فرنگی و درست زمان برداشت و فراوانی این محصول، هر کیلوگرم از آن به قیمت ۷۰ تا ۱۰۰ هزار ریال به دست مصرف کننده می رسید درحالی که انتظار عموم مردم در این مقطع عرضه گوجه فرنگی با قیمت های بسیار پایین تر بود.

زنجان نیز یکی از استان های تولید کننده گوجه فرنگی در کشور محسوب می شود به طوریکه علاوه بر تامین نیاز استان به این محصول، مازاد آن نیز وارد کارخانه های رب می شود.

از اواخر شهریور تا مهرماه امسال ۲۸۰ هزار تن گوجه فرنگی حاصل دسترنج کشاورزان زنجانی وارد بازار هشت شهرستان این استان می شود.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور در این استان نیز صادرات گوجه فرنگی به خارج از کشور ممنوع شده است، گفت: پیش از این ممنوعیت، بخشی از محصول تولیدی در زنجان به کشورهای عراق و آذربایجان صادر می شد.

به گفته عبدالله جعفری، با این اقدام نرخ گوجه فرنگی در بازار روند نزولی به خود گرفته و قیمت خرید صنایع نیز کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با ممنوع شدن صادرات این محصول و سرازیر شدن آن به بازار، در زمان حاضر نرخ آن در بازار معقول و منطقی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز گفت: دیر ابلاغ شدن ممنوعیت صادرات گوجه فرنگی موجب شد تا بخشی از این محصول تولیدی در استان صادر شود.

به گزارش ایرنا، صادرات گوجه فرنگی از ۲۶ شهریور امسال به دلیل کمبود عرضه آن در بازار و افزایش نرخ برای مصرف کننده ممنوع شد.

ناصر فغفوری تاکید کرد: تامین و توزیع محصولات کشاورزی بر عهده جهاد کشاورزی است و این سازمان نیز بر قیمت ها با جدیت بیشتری نظارت دارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون سامانه ۱۲۴ سازمان صنعت، معدن و تجارت برای دریافت گزارش های شهروندان درباره گرانفروشی، کم فروشی و صادر نکردن فاکتور برای خریداران کالا، فعال است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches