×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات میعانات گازی ایران به کره جنوبی افزایش داشته است

اقتصادتهران: وزارت نفت در واکنش به ادعای خبرگزاری رویترز، اعلام کرد: صادرات میعانات گازی ایران به کره جنوبی نه تنها کاهش نیافته بلکه افزایش یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از وزارت نفت، خبرگزاری رویترز انگلیس روز شنبه (دیروز) مدعی شده بود، صادرات میعانات گازی ایران به کره جنوبی در ماه ژانویه ۲۰۱۷ (دی- بهمن)کاهش یافته است.

این گزارش افزود، به نظر می رسد مبنای گزارش رویترز رصد عبور کشتی‎ها از تنگه هرمز باشد و این در حالی است که ایران پیش از این چندین سوپر نفتکش مملو از میعانات گازی در دریاهای آزاد و در نزدیکی چین مستقر داشته و بخشی از فروش میعانات گازی صادراتی را از این محموله‎ها تامین کرده است.

سه شرکت کره جنوبی در ماه دسامبر ۲۰۱۶ (آذر-دی) در مجموع ١١ میلیون بشکه میعانات گازی از ایران خریداری کردند تا این کشور آسیایی همچنان بزرگترین دریافت کننده میعانات گازی ایران باشد.

رویترز همچنین مدعی شد، قطر گوی سبقت را از ایران در فروش میعانات گازی به کره جنوبی ربوده است که گفتنی است قطر امکان رقابت با ایران را در این بخش ندارد.

میانگین صادرات میعانات گازی ایران در سال ۲۰۱۶ به میزان ۶۱۱ هزار و ۵۲۲ هزار بشکه در روز بوده است.

گاز طبیعی که از مخازن گازی استحصال می‌شود به‎طور عمده حاوی حجم قابل ملاحظه‌ای میعانات گازی است، به ویژه زمانی که حجم برداشت گاز از مخزن زیاد باشد.

میعانات گازی به جریان هیدروکربنی مایع گفته می‌شود که در ذخایر گاز طبیعی وجود دارد و به صورت رسوب و ته‌نشین در گاز استخراجی یافت می‌شود.

در تولید گاز از هر فاز پارس جنوبی به طور میانگین روزانه ۴۰ ‌هزار بشکه میعانات گازی حاصل می شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches