×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات غیرنفتی کشور افزایش یافته است

اقتصادتهران: وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به تراز تجاری مثبت ۹۰۰ میلیون دلاری کشور در سالجاری، گفت: در ۱۰ ماهه امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با وجود تحریم ها علیه ایران، صادرات غیرنفتی افزایش داشته و ۸۵ درصد واردات کشور نیز مربوط به مواد اولیه است.

به گزارش ایرنا، فرهاد دژپسند عصر جمعه در جمع سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی هرمزگان اظهار داشت: با وجود تلاش های دشمنان این تحریم ها نتوانسته صادرات نفتی کشور را به صفر برساند بلکه همچنان ادامه دارد.

وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های مناطق آزاد گفت: باید پیشرفت اقتصادی در مناطق آزاد به گونه ای باشد که سود حاصل از آن برای توسعه اقتصاد کشور تزریق شود.

دژپسند با اشاره به تراز تجاری مثبت ۹۰۰ میلیون دلاری کشور در سالجاری، این امر را با توجه به رشد آمار صادرات غیر نفتی کشور در مقایسه با مدت مشابه ۱۰ ماهه سال گذشته، بسیار ارزشمند دانست.

وی تصریح کرد: این تراز مثبت تجاری، از آنجا که نه بخاطر کاهش واردات بلکه، با افزایش صادرات رخ داده، بسیار معنا دار است.

وزیر اقتصاد و دارایی معضل قاچاق را از جمله مشکلات پیش روی سرمایه گذاران داخلی و تولید کنندگان عنوان کرد و گفت: قاچاق ضربه های بسیاری به اقتصاد کشور وارد می کند که باید برنامه ریزی های بهتری برای مقابله با آن صورت گیرد.

دژپسند ادامه داد: به منظور مقابله هرچه بیشتر با قاچاق در حال تجهیز گمرک های کشور به تکنولوژی های مدرن هستیم.

وی در خصوص تسریع پرداخت تسهیلات از سوی بانک ها ابراز داشت: بانک ها معوقه های بسیاری دارند که در صورت وصول مطالباتشان می توانند تسهیلات مورد نیاز را به بخش اقتصادی تزریق کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی خطاب به سرمایه گذاران حاضر در این نشست گفت: باید برای سرعت بخشی و توسعه اقتصادی برنامه ریزی کنید.

دژپسند با اشاره به فرا رسیدن سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی افزود: در جنگ ایران و عراق حتی یک وجب از خاک کشورمان را به دشمنان ندادیم و اکنون آمریکا با ایجاد این تحریم ها نمی تواند اقتصاد کشور را از پای درآورد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches