×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
صادرات بیش از ۲۴ میلیارد دلار کالای غیرنفتی در ۷ ماهه امسال

اقتصادتهران: معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران، ارزش صادرات کالاهای غیرنفتی در هفت ماه نخست امسال به کشورهای مختلف را ۲۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار اعلام کرد.

 محمدرضا مودودی روز سه شنبه در حاشیه مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران به ۱۵۰ کشور کالا صادر می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت های صادراتی ایران محدود است باید علاوه بر تنوع کالا، برای دسترسی به بازارهای جهانی برنامه ریزی شود.

مودودی ادامه داد: به منظور پایداری ایران در بازارهای جهانی باید تلاش شود تا ظرفیت های صادراتی در کشور ارتقا یابد.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران تاکید کرد: باید زیرساخت های صادراتی و بستر حمایت جدی از بخش صادرات غیرنفتی در کشور توسعه یابد تا بتوانیم با کمک بخش خصوصی، تولیدات قابل رقابت در عرصه بین المللی داشته باشیم.

مودودی افزود: امسال چهار هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و منابع بانک ها به عنوان مشوق برای صادرکنندگان کشور در نظر گرفته شده است.

وی گفت: این مشوق ها شامل ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی و ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از منابع بانک هاست.

مودودی تصریح کرد: سود این منابع در اصل ۱۱ درصد بود اما از آنجا که قرار شد بانک ها هم از منابع داخلی خود در این زمینه سپرده گذاری کنند سود این تسهیلات به ۱۳،۵ تا ۱۴ درصد ارتقا پیدا کرد.

وی افزود: ۲۲۰ میلیارد تومان هم از ردیف بودجه امسال به بخش صادرات غیرنفتی تخصیص یافته که هنوز پرداخت نشده است.

معاون توسعه صادرات کالا و خدمات سازمان توسعه تجارت ایران افزود: این بودجه در بخش یارانه سود تسهیلات بانکی و حمایت از حضور در بازار جهانی در قالب نمایشگاه، حمل و نقل، مراکز تجاری و کمک به صادرات خدمات فنی مهندسی در نظر گرفته شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches