×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شیوع چاقی کودکان در ایران ۲ برابر شده است

اقتصادتهران:معاون بهداشت وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: شیوع چاقی کودکان در دو دهه گذشته ۲ برابر شده و به ۲۰ درصد رسیده است ۶۰ درصد بزرگسالان نیز در ایران اضافه وزن دارند.

به گزارش ایرنا علیرضا رئیسی روز دوشنبه در نشست خبری هفتگی وزارت بهداشت افزود: زنگ خطر افزایش چاقی و اضافه وزن در کشور به صدا درآمده و حتی به کودکان زیر دو سال نیز رسیده است و حدود ۱۴ درصد کودکان ۱۵ تا ۲۳ ماهه در ایران اضافه وزن دارند و این میزان در استانهای شمالی مانند گیلان, مازندران, اردبیل, آذربایجان شرقی و غربی به ۲۰درصد می رسد.

وی گفت: ۲۰ درصد دانش آموزان ۷ تا ۱۸ ساله ایرانی اضافه وزن دارند و با توجه به تغذیه نامناسب, افزایش مصرف غذاهای آماده , چرب و شور سایر تنقلات و کم تحرکی در کشور شیوع چاقی و اضافه وزن در بین همه گروه های سنی در حال افزایش است.

این مقام وزارت بهداشت گفت: ۷۶ درصد بار بیماری ها و مرگ و میر در ایران ناشی از بیماری های غیر واگیر است که علت اصلی آن تغذیه نامناسب است.

رئیسی گفت: توصیه وزارت بهداشت این است که حداکثر ۱۰ درصد از کالری مورد نیاز روزانه از طریق مصرف شکر و قند ساده مانند قند, شیرینی و شکلات, بستنی و کیک تامین شود.

معاون وزیر بهداشت افزود: مصرف زیاد قندهای ساده موجب رسوب آن در بدن و رگها به صورت چربی می شود که عامل مهم انواع بیماری های غیر واگیر مثل سرطان, بیماری های قلبی و عروقی و دیابت است.

وی گفت: بر اساس توصیه سازمان بهداشت جهانی حداکثر میزان مجاز مصرف شکر در روز ۲۵ گرم است اما هر ایرانی روزانه به طور متوسط ۶۶ گرم شکر می خورد.

رییسی افزود: مصرف شکر زیاد علاوه خطر چاقی موجب از بین رفتن چربی خوب HDL در بدن می شود و تری گلیسرید خون را افزایش می دهد و موجب افزایش ترشح هورمون انسولین در بدن می شود.

وی گفت: راه حل این مساله این است که از کودکی ذائقه بچه ها را به سمت مواد غذایی چرب, شور و شیرین سوق ندهیم تا کارخانه های تولید مواد غذایی برای فروش بیشتر از تقاضای بازار علیه سلامت مردم سوء استفاده نکنند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches