×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
شکایت رانندگان جاده ای ۱۱۲۴ شرکت حمل و نقل را تعطیل کرد

اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: فعالیت یک هزار و ۱۲۴ شرکت از چهار هزار و ۳۰۰ شرکت حمل و نقلی جاده ای به دلیل طرح ۲۲ هزار شکایت رانندگان متوقف شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالهاشم حسن‌نیا در حاشیه سومین نمایشگاه بین المللی حمل و نقل کشور افزود: تاکنون به ۸۹ درصد شکایت رانندگان در بخش حمل و نقل جاده ای رسیدگی شده است.

به گفته وی، کمیسیون ماده ۱۲ نیز به صورت سرزده به مسائل و مشکلات موجود در پایانه های بار رسیدگی می کند.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره طرح شبکه سیر همنام بیان کرد: شرکت های مسافری پیش از این باید تعداد اتوبوس های خود را برای فعالیت در این عرصه اعلام می کردند اما متوجه شدیم برخی از این شرکت ها اتوبوس ندارند. بنابراین تاکنون با اجرای این طرح فعالیت ۹۵ شرکت مسافری متوقف شده است؛ زیرا رفاه و ایمنی تردد مردم اولویت نخست است.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآوری کرد: استفاده از خسارت بیمه تکمیلی یکی از خواسته های به حق رانندگان بود که از زمان برقراری این نوع بیمه تاکنون باید ۴۸ میلیارد تومان خسارت به رانندگان و اعضای خانواده آنها پرداخت شود.

وی تاکید کرد برای پوشش بیمه تکمیلی ۷۵۰ هزار نفر از رانندگان و اعضای خانواده آنان بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم که تاکنون شرکت‌های حمل و نقل جاده ای ۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ را به شرکت‌های بیمه پرداخته اند.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای یادآوری کرد محاسبه کرایه بر اساس تن- کیلومتر در کشور ملاک عمل قرار گرفته است و با اجرای این خواسته مهم رانندگان از این پس کرایه ها پشت بارنامه نخواهد بود.

وی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای تعیین نرخ کرایه بر اساس تن کیلومتر چهار میلیون عدد را در پارامترهای مختلف محاسبه کرده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: برای تامین نیاز رانندگان از تیرماه امسال تاکنون ۳۵۰ هزار حلقه لاستیک و دیروز نیز یکصد هزار حلقه جدید با قیمت تنظیم بازار بین آنان توزیع شده است.

وی در پاسخ به ایرنا توضیح داد: در هشت ماه گذشته ماهیانه ۱۳۰ هزار حلقه لاستیک بین رانندگان توزیع شده اما این برای نیازهای رانندگان کافی نیست.

به گفته وی، وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است تا پایان سال ۳۰ هزار حلقه لاستیک دیگر برای توزیع بین رانندگان وارد بازار می شود.

حسن نیا ادامه داد: برای ارتقای ایمنی راه های کشور و کنترل رفتار رانندگان ۲ هزار دستگاه دوربین کنترل سرعت نصب شده و در مرحله بعدی نیز نصب ۲ هزار دستگاه دیگر در دستور کار سازمان راهداری قرار دارد.

وی بیان کرد: امسال برای عملیات زمستانی راهداری سه فرایند قبل از بارش، حین بارش و پس از بارش تعریف شده است تا راه ها را برای تردد باز نگه داریم.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای اعلام کرد تاکنون ۷۰۰ سرمایه گذار برای ساخت مجتمع های رفاهی در راه های کشور درخواست های خود را به سازمان راهداری ارائه کرده‌اند که سازمان راهداری در حال بررسی درخواست‌ها برای مکانیابی مناسب است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches