true
تهران اکونومی: نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در نشست توجیهی شورایاری های محلات مناطق ۱۵، ۱۶ و ۲۰ گفت: شورایاری محلات مصداق فرهنگ و مدیریت جهادی در جامعه هستند.
به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰ مرتضی طلایی روز پنجشنبه در نشست توجیهی شورایاری ها محلات مناطق ۱۵، ۱۶ و ۲۰ شهرداری تهران، که در فرهنگسرای ولاء شهرری برگزار شد، با بیان اینکه مدیریت جهادی یک قدرت نرم است و شورایاران مصداق فرهنگ و مدیریت جهادی هستند که بدون هیچ چشم داشتی به مسائل مادی وارد این عرصه شده اند اظهارداشت: آنچه در شورایاریها شاهد هستیم حاصل تلاش برای شکل گیری و جایگاه شایسته؛ مردم سالاری دینی در امور فرهنگی و اجتماعی است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران به ۷ راهبردی که جزو اهداف اصلی شورای اسلامی شهر تهران در چهار سال پیش رو شورایاران اشاره کرد و گفت: معرفی و هویت بخشی به شورایاران؛ توسعه و شکوفایی؛ کارآمدی و نقش آفرینی؛ سرآمدی؛ افتخار آفرینی و الگو و مدل آفرینی شورایاران را از اهداف اصلی ما در دوره جدید است که برای تحقق آنها نیازمند کار تشکیلاتی هستیم.
طلایی با اشاره به اینکه برای دستیابی به اهداف کلی در دوره چهارم شورایاریها نیازمند کار تشکیلاتی هستیم؛ داشتن تقوا و نظم؛ انگیزه کاری و برنامه ریزی؛ کار با کیفیت؛ اخلاص و مدیریت زمان را از جمله اصول کلیدی کار تشکیلاتی از منظر مقام معظم رهبری برشمرد و افزود: برای پیشرفت و توسعه پایدار و جلوگیری از موازی کاری در انجام امور؛ شورایاران بایستی نگاهی تشکیلاتی داشته و کارها را به صورت اصولی و هدفمند انجام دهند.
وی اخلاص، ایمان، ایثار و از خودگذشتگی برای شهروندان، جسارت و شجاعت در انجام امور، عشق به خدمت رسانی، خلاقیت و نوآوری و همچنین امید به آینده روشن را از ویژگیهای بارز مدیر فرهنگی و جهادی عنوان کرد.
وی با تاکید به شورایاران این دوره بر به کارگیری از تجربیات شورایاران دوره سوم و همچنین داوطلبانی که حائز رای نشده اند اظهار داشت: برای تشکیل ستاد مردمی که شامل چهار کارگروه عمران؛ شهرسازی؛ محیط زیست و سلامت و فرهنگی و اجتماعی است سازماندهی کرده و از ظرفیت و قابلیتهای این افراد برای تحقق اهداف پیش رو بهره مند شوید.
طلایی در ادامه با بیان اینکه شورایاری ها در کلانشهر تهران از سال ۷۸ تا ۸۷ در ۳۷۴ محله تشکیل و راه اندازی شد اظهارداشت: با توجه به اینکه یکی از مهمترین وظایف شورایاری ها شناسایی نیازهای محلات است در دوره دوم شورایاری ۱۵۰ اولویت از نیازهای محلات شهر تهران شناسایی و در سال ۸۸ با تشکیل ستاد مشارکتهای اجتماعی؛ شهرداری از یک سازمان خدماتی به یک نهاد اجتماعی تبدیل شد.
نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه با تشکیل ستاد مشارکتهای اجتماعی؛ مدیریت محله شکل گرفت و ارتباط دو سویه مدیریت شهری و شهروندان در حوزه خدمات اجتماعی و فرهنگی برقرار شد افزود: در دوره سوم؛ شورایاریها مبنای تشکیل مدیریت محله و امنای محله شدند و تمرکز بر روی ساختار خانواده؛ بررسی و رفع مشکلات؛ بهبود شرایط و رشد فرهنگی محلات از اهداف آن قرار گرفت.
true
true
https://tehraneconomy.ir/?p=21992
false
true