×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
شهادت ۷ زائر ایرانی و ۶۱ زخمی در انفجار تروریستی سامرا

اقتصادتهران: معاون سازمان حج و زیارت گفت: آخرین آمارها از حادثه تروریستی امروز (یکشنبه، ۱۶ آبان) در سامرا حاکی از آن است که ۱۰ زائر ایرانی شهید شده‌اند.

حمید محمدی معاون سازمان حج و زیارت در گفتگو با مهر با اشاره به حادثه تروریستی امروز در سامرا گفت: یک دستگاه آمبولانس به صورت انتحاری در پارکینگ متعلق به اتوبوس‌های ایرانی در سامرا منفجر شد.

در همین رابطه موسی اسماعیلی، مسوول نمایندگی ستاد بازسازی عتبات عالیات در گفت‌وگو با ایرنا افزود: دو فرد انتحاری با انفجار خود در نزدیکی اتوبوس‌های کاروان‌های زیارتی ایران در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) در سامراء باعث شهادت هفت زایر ایرانی و زخمی شدن ۶۱ نفر دیگر شدند.

وی اضافه کرد: شهدای این حادثه تروریستی که شامل دو زن و پنج مردن است و مجروحان آن از کاروان‌ها و شهرهای مختلف ایران از جمله سیستان و بلوچستان و اصفهان هستند.

به گفته وی، تعدادی از مجروحان حادثه با بالگرد به بغداد جهت انجام معالجات درمانی انتقال داده شدند.

منابع امنیتی عراق پیشتر گفته بودند که حادثه ناشی از انفجار خودرو بمب گذاری شده در داخل پارکینگ امامین عسکریین (ع) در فاصله یکهزار متری مرقدهای مطهر بوده است.

یک هیات از سفارت ایران در عراق برای پیگیری مسائل آسیب دیدگان حادثه و انتقال آنان به کشور به سرعت در شهر سامراء حاضر شد.

گفته می‌شود برخی مجروحان از آسیب شدید رنج می‌برند و احتمال افزایش تعداد شهدا وجود دارد. شهدا و مجروحان با بالگرد به بغداد منتقل شده‌اند و به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی قانونی انتقال یافتند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches