×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شنا در رودخانه‌ها و دریاچه سدها جان ۱۳۱ نفر را گرفت

اقتصادتهران: تازه‌ترین گزارش‌های شرکت مدیریت منابع آب ایران حاکی از این است که فقط در فروردین و اردیبهشت ماه امسال ۱۳۱ نفر از هموطنان در مخازن سدها و رودخانه‌های سراسر کشور جان خود را از دست دادند.

گرچه فصل تابستان و گرمای طاقت فرسایش با تنی به آب زدن قابل تحمل می‌شود اما اینکه کجا و چگونه شنا کنیم تا مفرح ذات باشد نه قاتل جان، امری ضروری‌تر است. فصل تابستان به دلیل گرمای بیش از حد هوا برای بسیاری از مردم فصلی است که می‌توان به دل صحرا و دمن زد تا کمی از گرمای هوا را در طبیعت زنده به خنکی تبدیل کرد و برای بسیاری دیگر فرصتی است که تنی به آب زده و با خنکی آب گرمای طاقت فرسا را نرم‌تر کرد.

در این تلاش برای تن به آب زدن خیلی‌ها ترجیح می‌دهند در استخراها شنا کنند و اما بیشتری‌ها یا به دریا می‌روند و یا در رودخانه‌ها و برخی هم به دریاچه سدها می‌روند.

شنا کردن در دریاها به الطبع با حضور نجات غریق‌ها کمتر با حادثه‌ای غم انگیز مواجه است گرچه بسیاری ترجیح می‌دهند در جاهایی شنا کنند که خالی از غیر باشد.

اما عده‌ای هم هستند که به رودخانه و مخزن سدها می‌روند تا در آنجاها تنی به آب بزنند. این رفتن مردم به رودخانه‌ها و دریاچه سدها همواره خطرهایی برای آنان به همراه داشته به گونه‌ای که با فرارسیدن فصل گرما هشدارها برای نرفتن مردم به سمت رودخانه‌ها و دریاچه سدها از سوی شرکت‌های آب منطقه‌ای آغاز می‌شود.

اما این گونه هشدارها گویی برای برخی هیچ اهمیتی ندارد و ترجیح می‌دهند خود را در آب رودخانه‌ها و دریاچه سدها رها سازند و برخی نیز به دلیل ناآشنایی با شنا جان خود را از دست بدهند.

همین ناآشنایی به شنا و خطرات شنا در مخزن سدها زندگی خیلی‌ها را تباه کرده است و اما مردم هیچ گوش شنوایی ندارند و ترجیح می‌دهند جان را با مخاطره مواجه سازند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches