×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شناسنامه‌دار کردن زیتون از تولید تا عرضه نیاز اصلی این صنعت است

اقتصادتهران: مسئول شورای عالی زیتون ایران گفت: ساماندهی صنعت زیتون کشور به برندسازی و شناسنامه‌دارکردن این محصول در مراحل تولید تا عرضه نیاز دارد.

مهدی عباسی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ترکیه در همسایگی ایران ۱۰ برابر کشور ما تولید زیتون دارد، ولی با ساماندهی تمام مراحل زیتون، ایران می تواند در حد کشورهای توسعه یافته برای جهان در محصول زیتون دارای شناسنامه باشد.

مسئول شورای عالی زیتون ایران خاطرنشان کرد: برندسازی به معنای شناسایی و هویت بخشی به باغداران و فعالان بخش فرآوری از مرحله تولید تا عرضه است که تمام مراحل کشاورزی، صنعت، نگهداری، فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری را شامل می شود که قابلیت پیگیری در تمام مراحل دارد.

وی با تاکید بر اینکه در استان های مختلف دارای محصول زیتون در حال حاضر دو مشکل خشکسالی و سرمازدگی وجود دارد، گفت: در برخی استان مانند فارس و زنجان، بحران کمبود آب مساله اصلی زیتون کاران است و بیشترین آسیب زیتون از خشکسالی است تا جایی که در استان فارس حدود ۲ هزار هکتار باغات به طور کامل خشک شده است، و در استان هایی مانند سمنان و گلستان سرمازدگی مشکل اصلی باغداران زیتون است.

مسئول شورای عالی زیتون ایران با بیان اینکه دلیل اصلی همه این مشکلات سبقت اجرا از تحقیقات در بخش زیتون کاری است، بیان کرد: ابتدا باید تحقیق انجام می‌شد که آیا استانی قابلیت کشت زیتون را دارد یا خیر، اگر این ظرفیت بود، چه میزان آب نیاز بوده است و چه ارقامی باید کشت می شد.

عباسی، با بیان اینکه در بخش های مختلف کشت و فرآوری زیتون آمار دقیق در کشور وجود ندارد، گفت: شناسنامه‌دارکردن فعالان زیتون از باغدار تا صنعتگر این حوزه یکی از راهکارهای به دست آوردن آمارهای دقیق است که در دستور کار قرار دارد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches