×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
شناسایی ۶۶۵ نقطه بحرانی منابع طبیعی در کشور

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور از فعال‌سازی ۱۰ پایگاه اطفای حریق در کشور خبر داد و گفت: به‌منظور شناسایی ۶۶۵ نقطه بحرانی در استان‌ها، ۱۱ پهپاد فانتوم ۴ برای ارزیابی حریق‌ها و همچنین ۱۱ سبد حمل هوایی آب به استان‌ها واگذار شده است.

به گزارش اقتصادتهران، علی ملکی آهنگران در گفت و گو با ایرنا با اشاره به شروع فصل گرما و احتمال وقوع حریق در عرصه‌های منابع طبیعی همچون جنگل‌ها و مراتع، افزود: طبق گزارش‌ها، هر ساله بیشترین علت حریق‌ها در منابع طبیعی عوامل انسانی است که به صورت سهوی اتفاق می افتد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور اظهار داشت: مقابله با حریق در عرصه های طبیعی با توجه به تجهیزات، امکانات و نیروی انسانی موجود ناچیز است و طبق تبصره ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره برداری، به کمک‌های همه مسئولان کشوری و لشکری و مشارکت های مردمی نیاز داریم.

سال گذشته ۵۷ درصد حریق ها در مراتع رخ داد

آهنگران گفت: طبق آمارها، سال گذشته ۹۸ درصد حریق‌ها عوامل انسانی داشته که ۹۴ درصد آنها سهوی و چهار درصد آنها عمدی بوده است.

وی با بیان اینکه رخداد حریق در جنگل ها ۸۰ درصد سطحی، ۱۸ درصد تنه ای و ۲ درصد تاجی است، اظهار داشت: از لحاظ مساحت سطح پوشش گیاهی ۵۷ درصد حریق های سال گذشته در مراتع، ۳۱ درصد در جنگل های طبیعی و بقیه در جنگل های دست کاشت اتفاق افتاد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی کشور اضافه کرد: ۷۶ درصد حریق‌های عرصه های طبیعی کشور مربوط به مناطق رویشی زاگرسی و بقیه حریق‌ها مربوط به سایر مناطق کشور است.

وی گفت: با توجه به افزایش بارندگی های بهاری و تراکم پوشش گیاهی در سطح کشور، احتمال وقوع آتش در مناطق رویشی هیرکانی و زاگرسی رو به افزایش است؛ به طوری که طی ۲ روز گذشته آتش سوزی در سه منطقه کهگیلویه و بویراحمد و فارس شروع شده است. بنابراین امکانات، نیروی انسانی و تجهیزات اطفای حریق باید در سه منطقه به‌کار گرفته شود که کار اطفای حریق را سخت می کند.

آهنگران افزود: با وجود امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی که برای اطفای حریق داریم، اما به طور قطع نیازمند کمک های مردمی برای اطفای حریق هستیم؛ بنابراین اقداماتی همچون فعال سازی ستادهای پیشگیری و اطفای حریق در سطح استان و شهرستان ها، اجرای رزمایش‌ها در سطح استان و شهرستان‌ها و آموزش همیاران طبیعت در دستور کار است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches