×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۶ مرداد - ۱۴۰۳  
true
true
شمارش معکوس برای تولید گاز از مخزن فاز ۱۲ پارس جنوبی آغاز شد

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: در ادامه مراحل پیش راه اندازی و راه اندازی بزرگترین پروژه گازی پارس جنوبی ، مراحل تست و راه اندازی گرم تاسیسات فراساحلی امروز طی عملیاتی آغاز شد .

به گزارش ایرنا، محمدرضا زهیری اظهار کرد: این عملیات به منظور تست و آزمایش تجهیزات عرشه و مشعل سکوی A ۱۲ و نیز بررسی مسیر جریانی گاز در خط لوله ۱۵۰ کیلومتری انتقال گاز این بخش از میدان مشترک پارس جنوبی در بستر دریا انجام می گیرد.

وی افزود: طبق هماهنگی های انجام شده با شرکت انتقال گاز ایران، از امروز حجم مشخصی از منابع گاز شیرین پالایشگاهی به منظور انجام تست های نهایی سیستم های ایمنی و راه اندازی تجهیزات و تاسیسات دریایی از خشکی به سمت موقعیت دریایی استقرار سکوی A ۱۲ ارسال خواهد شد.

به گفته زهیری با اجرای این بخش از عملیات طی ۱۰ روز آینده مشعل یکی از سکوهای اصلی فاز ۱۲ در مرزی ترین نقطه آبهای مشترک ایران و قطر بر فراز آبهای خلیج فارس روشن خواهد شد.

مدیر عامل شرکت نفت و گاز پارس افزود: با تکمیل مراحل راه اندازی ، استخراج و تولید گاز ترش از چاههای این بخش از میدان مشترک به میزان ۵۰۰ میلیون فوت مکعب جهت راه اندازی اولین ردیف پالایشگاهی به خشکی( عسلویه) آغاز و به تدریج به ظرفیت تولید یک میلیارد فوت مکعب معادل تولید یک فاز استاندارد پارس جنوبی ارتقا خواهد یافت.

بر اساس گزارش شرکت نفت و گاز پارس، وی با اشاره به برنامه ریزی و همکاری مطلوب انجام گرفته میان بخش های کارفرمایی و پیمانکاری در بهره برداری به موقع از بزرگترین فاز گازی پارس جنوبی اظهار کرد: مرحله نخست تولیدات پالایشگاهی این فاز پس از شیرین سازی با تزریق به خط لوله ششم سراسری گاز جهت مصارف سوخت مورد نیاز زمستانی کشور در نظر گرفته شده است.

طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی به عنوان بزرگترین پروژه تولیدی گاز کشور با ظرفیت نهایی برداشت از مخزن به میزان ۸۴ میلیون مترمکعب گاز ترش از میدان مشترک به کارفرمایی شرکت نفت و گاز پارس توسط شرکت ایرانی پتروپارس اجرا شده است.

این نخستین طرح پالایشگاهی پارس جنوبی است که راه اندازی تاسیسات فراساحلی آن متفاوت با طرح شرکت های خارجی و براساس فناوری و مدل ابداعی متخصصان ایرانی ( تست و راه اندازی با گاز شیرین ) صورت می گیرد .

 

true
برچسب ها :
true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches