×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شل و توتال مشتری جدید نفت ایران

اقتصادتهران: معاون وزیرنفت با اشاره به مذاکره با شرکت‌های شل و توتال فرانسه برای ازسرگیری فروش نفت درپساتحریم، گفت: نگران افزایش صادرات نفت عربستان به بازار اروپایی نیستیم و نفت ایران در اروپا بدون مشتری نمی‌ماند.

رکن الدین جوادی درباره افزایش فروش و صادرات نفت خام عربستان سعودی به کشورهای اروپایی در آستانه لغو تحریم‌های نفتی ایران، گفت: شرکت ملی نفت ایران هیچ گونه نگرانی بابت این افزایش تولید و صادرات نفت عربستان به منظور عرضه در بازار اروپا ندارد.

معاون وزیر نفت با اعلام اینکه اعتقاد داریم سهم نفتی خود را در بازار اروپا به دست خواهیم آورد، تصریح کرد: آن کشورهایی که هم اکنون نفت خود را در بازارهای مختلف ارائه می دهند، در خلاء حضور ایران این کار را می کنند.

مدیرعامل شرکت ملی نفت با اشاره انجام گفتگوهایی با مشتریان اروپایی، اظهار داشت: مشکلی برای بازگشت نفت ایران به بازار اروپا در صورت لغو تحریم‌ها وجود ندارد.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه قطعا بازگشت نفت ایران به بازار اروپا زمان بر خواهد بود، بیان کرد: در این فرصت برخی پالایشگاه‌های اروپایی مشخصات خود را از نفت ایران به سایر نفت خام‌ها تغییر دادند و یا قرادادهایی دارند که مجبورند تا اتمام آن صبر کنند ولی به طور کلی مشکل جدی نمی بینیم.

شل و توتال مشتری جدید نفت ایران

جوادی همچنین در خصوص امضای قراردادهای جدید فروش نفت خام ایران به شرکت‌های شل انگلیس و توتال فرانسه به مهر توضیح داد: شرکت ملی نفت تاکنون با همه خریداران و مشتریان سنتی خود مذاکره داشته است و محدودیتی به منظور از سرگیری فروش نفت و امضای قراردادهای جدید نفتی با شل و توتال و سایر شرکت‌های نفتی وجود ندارد.

معاون وزیر نفت با بیان اینکه برای خریداران نفت خام ایران چند نکته مهم است، افزود: نخست اینکه قابلیت اطمینان به دلیل اینکه جمهوری اسلامی ایران از لحاظ سیاسی و امنیتی دارای ثبات است، این موضوع برای مشتریان و خریداران نفت در نقاط مختلف جهان خیلی مهم است که یکی از منابع تامین آنها کشوری با ثبات سیاسی و ثبات امنیتی باشد.

این عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با اعلام اینکه دوم اینکه جمهوری اسلامی نشان داده در طول سال‌های بحران که عمده ترین زمان جنگ بوده،با وجود همه حملاتی که دشمن به تاسیسات نفتی می کرد، لحظه ای اجازه نداد تعهداتش انجام نشود یا صادرات نفت قطع شود، تاکید کرد: قابلیت و وفاداری به قرارداد یک شاخص مهم برای تمامی خریداران نفت است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در پایان با یادآوری اینکه مشتریان نفت تمایل دارند منابع انرژی شان را متنوع کنند تا تحولات پیش بینی نشده برای آنها ایجاد زحمت نکند، خاطرنشان کرد: بر این اساس فکر می کنم بازارمان را بلافاصله پس از تحریم در زمان کوتاهی به دست خواهیم آورد.

کمیته برجام در وزارت نفت تشکیل شد

در حالی شرکت‌های شل و توتال برای حضور مجدد در بازار نفت ایران از خود اشتیاق نشان می‌دهند که قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، با اشاره به تشکیل کمیسیون مشترک میان ایران و ١ + ۵ برای نظارت بر بر جام از تشکیل کمیته برجام برای رفع موانع و پیگیری مسائل سرمایه گذاران در صنعت نفت، در وزارت نفت خبر داد.

در همین رابطه، مسعود هاشمیان، صبح امروز در هفتمین نمایشگاه معرفی فرصتهای سرمایه‌گذاری با بیان این‌که ایجاد فضای سیاسی مناسب یکی از فعالیتهای بارز دولت یازدهم برای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور است، گفت: در دوسال گذشته زیرساخت‌های مالی کشور به همراه تحول در فضای سیاست داخلی و خارجی کشور فراهم شده است.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی اظهارکرد: سرمایه‌گذاران خارجی از سیاستها و اهداف مجموعه‌های اقتصادی کشور همچون پتروشیمی به خوبی اطلاع دارند؛ ضمن‌ آن که به دلیل استقبال آنها نه تنها این موضوع بلکه امنیت و ظرفیتهای موجود در صنعت نفت ایران نیز مورد توجه آنهاست.

هاشمیان با اشاره به تشکیل کمیته برجام در وزارت نفت گفت: هدف ازتشکیل این کمیته آن است که شرکتها وکسانی که متن برجام برای آنها در مواردی ابهام داشته و با تفاسیر نادرست روبرو هستند، برای شفاف سازی و گرفتن تفسیر درست به این کمیته مراجعه کنند.

قائم مقام معاون وزیر نفت در امور بین الملل و بازرگانی، تشکیل کمیسیون مشترک ایران و ١+۵ در زمینه نظارت بر اجرای برجام را نقطه قوتی برای سرمایه‌گذاران خارجی در صنعت پتروشیمی دانست و افزود: مطالعه دقیق متن برجام به‌خصوص آیتمهای ١٨ تا ٣٣ برای شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی که قصد جذب سرمایه‌گذاری خارجی دارند اهمیت زیادی دارد و فعالان صنعت پتروشیمی نیز باید به آنها توجه ویژه‌ای داشته باشند.

هاشمیان با اشاره به ضمیمه شماره ٢ و ۵ برجام میان ایران و ١+۵ در زمینه رفع تحریمهای آمریکا و تعهدات اتحادیه اروپا نسبت به ایران، ادامه داد: توجه و اشراف بر متن این ضمیمه‌ها ما را از تفاسیر خلاف و غیرواقع در زمینه سرمایه‌گذاری خارجی در ایران دور می‌کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches