×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شفافیت و رونق معاملات بورس با عرضه اموال مازاد دولت در بازار سرمایه

اقتصادتهران: یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه واگذاری سهام به شرکت‌ها بهترین اقدامی است که دولت می‌تواند برای تسویه بدهی خود با شرکت‌ها انجام دهد، تاکید کرد: این موضوع همچنین باعث فراهم شدن زمینه ایجاد شفافیت در معاملات خواهد شد.

به گزارش ایرنا، بازار سهام طی هفته‌های اخیر به بازاری پر نوسان تبدیل شده و بسیاری از سهامداران و سرمایه‌گذاران برای ورود مجدد نقدینگی خود به این بازار، دچار تردید شده‌اند.

کارشناسان در ارزیابی‌های خود، عوامل مختلفی را زمینه‌ساز ورود شاخص بورس به مدار نزولی اعلام کرده‌ و معتقدند که با توجه به قرار گرفتن قیمت سهام شرکت‌ها در نقطه ارزندگی، به طور حتم رفع ابهامات ایجاد شده در بازار سرمایه می‌تواند زمینه‌ساز دوباره رونق و بازگشت روزهای مثبت به معاملات بورس باشد.

با وجود اعلام فعالان بازار مبنی بر تاثیر عوامل مختلف بر معاملات بورس اما این روزها، لایحه بودجه ۱۴۰۱ بیش از هر اتفاق دیگری روند بازار سرمایه را تحت تاثیر خود قرار داده است. به نظر می‌رسد نگرانی ایجاد شده در بازار و نوسان حاکم بر آن با نهایی شدن لایحه بودجه کاهش پیدا کند و زمینه ورود دوباره نقدینگی‌های سرگردان به این بازار فراهم شود.

فعالان حاضر در بازار بارها چنین موضوعی را مطرح کرده‌اند که بازار سرمایه اکنون در انتظار تعیین تکلیف ارز ۴۲۰۰ تومانی در لایحه بودجه سال آینده هستند و نتیجه آن می‌تواند تعیین کننده آینده‌ سهام شرکت‌های دلاری محور باشد، مطرح شدن چنین صحبتی از سوی کارشناسان باعث شد تا سرمایه‌گذاران حاضر در بازار سرمایه بیش از هر اتفاق تاثیرگذاری بر معاملات بورس به لایحه بودجه ۱۴۰۱ چشم بدوزند و تصمیمات جدیدی را نسبت به سرمایه گذاری در بورس اتخاذ کنند.

نگرانی سهامداران از سرمایه‌گذاری در بورس

«ولید هلالات» کارشناس بازار سرمایه امروز (جمعه) در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا علت نوسانات اخیر در بازار سهام را مورد ارزیابی قرار داد و افزود: بازار سهام بعد از نوسان‌های شدیدی که سال گذشته تجربه کرد، از خردادماه امسال وارد وضعیتی بهتر شد و در نهایت معاملات این بازار در تیرماه به مرحله‌ای از تعادل راه پیدا کرد.

هلالات به انتشار نامطلوب گزارش ۶ ماه برخی از شرکت‌های بورسی اشاره کرد و گفت: گزارش منتشر شده از شرکت‌های پالایشی کمتر از حد توقع و انتظار سهامداران بود، این امر باعث نگرانی سهامدارانی شد که در تابستان بازدهی اندکی را از این بازار کسب کرده بودند و چنین تفکری را در خصوص شرکت‌های پالایشی داشتند که ممکن است فعالیت آنها توأم با برخی از سهل‌انگاری‌ها باشد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: همچنین بعد از ریسک گزارش ۶ ماه شرکت ها، به کرات با خبرهای متفاوت تاثیرگذار بر روند بازار سهام مانند لایحه بودجه ۱۴۰۱ و افزایش نرخ بهره بین بانکی همراه بودیم که این مسایل هم در روند اخیر بورس بی تاثیر نبود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches