×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
شفافیت مالی پروژه‌های عمرانی بنادر با سامانه جامع مدیریت یکپارچه

اقتصادتهران: عضو هیئت عامل سازمان بنادر گفت: با اجرای سامانه جامع یکپارچه مدیریت پروژه بنادر، هزینه‌های پروژه‌های عمرانی تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش مهر، نورالدین علی‌آبادی در نشست معرفی سامانه جامع مدیریت پروژه اظهار داشت: در سازمان بنادر و دریانوردی حدود یک هزار پروژه در ابعاد و قیمت‌های مختلف داریم که باید با روش‌های نوین اجرا شود؛ کنترل این پروژه ها و در معرض دید قرار گرفتن آنها ضروری است،‌ از آنجایی که آگاهی مردم از پروژه‌ها و پیشرفت آنها جزو سیاست‌های اصلی سازمان بنادر است، «سامانه جامع مدیریت پروژه» سامانه‌ای برای کنترل پروژه‌های مختلف اجرایی در کشور است که در آن از استاندارد PMI استفاده کرده‌ایم که امکان کنترل و نظارت مراحل مختلف پروژه را می‌دهد.

وی میزان پرداخت هزینه‌ها، شناسایی مسیر بحرانی پروژه و تبیین بهترین شرایط و وضعیت پروژه را از مزایای این سامانه دانست و افزود: این پروژه در بندر امام به عنوان پایلوت و نمونه اولیه در قالب PMIS اجرا شد.

علی‌آبادی هزینه طراحی و اجرای سامانه جامع مدیریت پروژه را ۹ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت:‌ اگر این سامانه را در داخل و توسط متخصصان داخلی طراحی و اجرا نمی‌کردیم، باید از خارج تهیه می‌شد که ارزبری زیادی داشت.

معاون مهندسی و توسعه امور زیربنایی سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به دستاورد مالی طراحی این سامانه،‌ گفت: با اجرای این سامانه و در قالب مدیریت ارزش، هزینه‌های پروژه‌ها یک تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد ضمن آنکه با استفاده از این نرم‌افزار می‌توان شفافیت مالی پروژه را محقق کرد.

علی‌آبادی بیان کرد: قرار شده همه پروژه‌های سازمان، قراردادهای BOT  و BLT و دیگر قراردادهای سازمان بنادر در این سیستم تعریف و راهکارهای مناسب موضوع فراهم شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches