×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شغل‌های خالی و تغییر ذائقه جوانان جویای کار

وزیر کار می‌گوید که وزارتخانه‌اش تلاش کرده تا در یکسال گذشته از نابودی چندین هزار شغل جلوگیری کند و دست کم ۲۳۰ هزار شغل در معرض تعطیلی را احیا کرده است با این حال تحلیلگران بازار کار معتقدند که ذائقه جوانان نسبت به برخی شغل‌ها تغییر کرده و افزایش سطح انتظارات و توقعات آنها در این زمینه موثر بوده است.

در حال حاضر بیش از ۲٫۵ میلیون شغل در کشور وجود دارد که تمایلی به انجام آنها از سوی کارجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی دیده نمی‌شود. به گفته کارشناسان بازار کار عوامل متعددی در این زمینه موثر است که از مهمترین آنها می‌توان به دستمزد اندک، عدم برخورداری از مزایای بیمه و رعایت نکردن قوانین و حقوق کار اشاره کرد.

علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی معتقد است که عرضه نیروی کار در حال حاضر با تقاضای بازار کار همخوانی ندارد.

او می‌گوید: انتظارات و الگوهای کار متقاضیان در برخی مشاغل تغییر کرده و باید به سمتی برویم که الگوی اشتغال کشور متناسب با سیمای بازار کار ترسیم شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches