×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
شرکت تولید نیروی برق حرارتی ۱۰۰هزار میلیارد ریال بدهی دارد

اقتصادتهران: مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی فروش برخی اموال و دارایی ها و تعامل با بانک ها برای پرداخت اقساطی را به عنوان راهکارهای کاهش بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی این شرکت دانست.

«محسن طرزطلب» در گفت وگو با ایرنا افزود: با تلاش های وزارت نیرو، امسال دولت ۶۲ هزار میلیارد ریال از بدهی های بانکی نیروگاه هایی را که در سال های گذشته از سوی دولت دهم واگذار شده بود، پرداخت کرد که کمک بزرگی بود.

به گفته وی، اکنون این میزان از بدهی های شرکت به بانک ها و بانک مرکزی به حساب بدهی های دولت رفته است که امید می رود این مساله ۱۰۰ درصد قطعی شود.

این مسوول اضافه کرد: در تلاشیم ۲۵ هزار میلیارد ریال از بدهی ۱۰۰ هزار میلیارد ریالی باقیمانده را در قالب نیروگاه های واگذار شده، از حساب بدهی های وزارت نیرو خارج کنیم.

طرزطلب ادامه داد: بخشی از اموال و دارایی های شرکت بابت نیروگاه هایی که ۱۱ هزار مگاوات برق تولید می کنند، در مجموع بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال ارزش دارد که با هماهنگی انجام شده، قرار است سازمان خصوصی سازی آنها را بفروشد تا بتوانیم بدهی ها را پرداخت کنیم.

وی بیان داشت: نام این نیروگاه ها که همگی سودده به شمار می روند، برای مزایده به سازمان خصوصی سازی اعلام شده است.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی با اشاره به رشد سالیانه ۳۴ درصدی بدهی ها با احتساب سود بانکی آنها، از تعامل با بانک ها برای پرداخت اقساطی بدهی ها خبر داد.

به گزارش ایرنا، دی ماه گذشته معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو اعلام کرد ۸۰ هزار میلیارد ریال از مجموع ۲۵۰ هزار میلیارد ریال بدهی اعلامی وزارت نیرو در آغاز سال به پیمانکاران، تولیدکنندگان برق، تولیدکنندگان تجهیزات و بانک ها کاهش یافت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches