×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
شرایط خرید و فروش سهام در آخرین روز هفته گذشه

اقتصادتهران: با اتمام ساعات معاملات آخرین روز هفته گذشته شاخص بازار اول ( تالار اصلی ) با ۲۳۲ واحد رشد به رقم ۵۴۸۸۱ واحد رسید. عکس این وضعیت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعی) شاهد هستیم به طوریکه شاخص تالار فرعی در این روز با ثبت ۲۷۹ واحد افت عدد ۱۴۴۱۵۵ واحد را تجربه کرد. شاخص کل بورس نیز در آخرین روز هفته گذشته با ۱۸۳ واحد رشد به رقم ۷۴۱۵۱ واحد رسید.

برای گروهی شاید تنها یک نکته کافی باشد که روند معاملات آنها خصوصاً در نماد لیدر گروه حکایت از تغییر روند داشت، اهالی تالار معتقدند حرکت جدیدی در حال شکل گرفتن است.

همچنین در این روز “فعلی” با ۴۹ واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل “فارس” با ۱۱۰ واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با ۱ واحد افزایش به رقم ۸۵۱ واحد رسید.

در این شرایط آن روز “پترول” با ۲٫۵ واحد رشد شاخص فرابورس بیشترین تأثیر مثبت را برجا گذاشت و در مقابل “جم” با ۰٫۸۹ واحد کاهش آن، بیشترین تأثیر منفی را بر این نماگر در پی داشت.

گفتنی است ارزش کل معاملات در بازار بورس به رقم ۲۰۹۷ میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم ۷۵۴ میلیارد ریال رسید.

آخرین روز معاملاتی هفته گذشته تفاوت های زیادی با معاملات روزهای آخر هفته های پیشین داشت چرا که در آخرین روز معاملاتی هر هفته معمولاً شاهد افزایش عرضه ها و روند متعادل نزولی در قیمت سهام اغلب شرکت ها هستیم اما پنجشنبه گذشته روند معاملات بازار سرمایه با شور و هیجان خاصی همراه بود. اهالی تالار آن روز آنچنان از روند شکل گرفته راضی بودند که تمایل به پایان معاملات نداشتند که البته این موضوع برای سهامداران گروه های خودرویی، لیزینگی، بیمه ای و بانکی بیشتر بود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، طی معاملات آخرین روز هفته گذشته هم جو روانی حاکم بر بازار مثبت بود و هم حجم معاملات حکایت از ورود نقدینگی جدید داشت، اهالی تالار معتقدند گزارشات ۶ ماهه اغلب گروه های بورسی امیدوار کننده بوده و این موضوع سبب دو چندان شدن امیدها به آینده بورس شده است.

از سویی دیگر با نگاهی به روند معاملاتی اغلب سهام شرکت ها درمی یابیم که طی یک ماه گذشته تا به امروز اکثر سهام فعال در بازار سرمایه که حتی از پتانسیل نسبی نیز برخوردار بودند با بازدهی معقولی مواجه شده اند و این به معنی حکم دستوری بورس به سهامدارن برای تغییر نگاه از نوسانی به کوتاه مدت است چرا که در بازار فعلی بر روی هر سهمی که از شرایط درونی و مالی منطقی برخوردار باشد می توان با کمی صبر بازدهی کسب کرد.

صرفاً چند نکته جهت اطلاع

“کانی های غیر فلزی”: تا به اینجا گزارش های خوبی را از این شرکت ها شاهد بودیم. به نظر می رسد مابقی شرکت های فعال در این گروه نیز گزارشات امیدوار کننده ای روانه کدال نمایند. بحث افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی و نیز فروش دارایی در برخی از این شرکت ها جدی شده فقط مانده سهام غایب گروه یعنی “کفپارس” که به نظر می رسد در صورتی که مسئولین امر وقت و حساسیت ویژه ای به گزارش و صورت های مالی این شرکت صرف نمایند “کفپارس” نیز گزارش جالبی داشته باشد.

“کبافق”: یکی از سهامداران این شرکت مدعی شده که شرکت مذکور در پرداخت سود سهام دچار قصور شده و هنوز سود سهام خود برای سال مالی ۹۲ را پرداخت نکرده از همین رو از این موضوع در دستور کار تحریریه قرار گرفته و در صورتی که این موضوع صحت داشته باشد پی گیری های لازم از مقام های مسئول شرکت و نیز نهادهای نظارتی تا حصول نتیجه مشخص به عمل خواهد آمد. به محض کسب نتیجه اطلاع رسانی خواهیم کرد.

“گروه خودرو”: برای این گروه شاید تنها یک نکته کافی باشد که روند معاملات امروز آنها خصوصاً در نماد لیدر گروه حکایت از تغییر روند داشت، اهالی تالار معتقدند حرکت جدید در این گروه در حال شکل گرفتن است.

“حخزر”: شایعات ضد و نقیضی از احتمال تعدیل مثبت سود این شرکت به گوش می رسد که هنوز رسماً عنوان نشده اما تا به امروز به صورت قطعی خبر خرید بندر آستراخان اعلام شده است و باید منتظر پیامدهای مالی آن باشیم.

در پایان تنها به این نکته اکتفا می کنیم که شاید هفته جاری در صورت ثبات شرایط سیاسی موجود و عدم انتشار اخبار نا امید کننده از بحث مذاکرات هسته ای، شاهد روندی مورد دلخواه برای اغلب اهالی تالار باشیم که می تواند حتی بهتر از آنچه که دیدیم باشد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches