×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
شبکه بیمارستان‌های خیریه کشور تشکیل می‌شود

اقتصادتهران: معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شبکه بیمارستان های خیریه کشور تشکیل می شود و تمام بیمارستان های خیریه سراسر کشور، هیات موسس این شبکه هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سید محمد هادی ایازی روز شنبه با بیان این مطلب افزود: مقرر شد تا زمانی که هیات امنا و هیات مدیره مشخص شوند، ۹ نفر به عنوان شورای راهبردی، پیگیری حل مشکلات را بر عهده داشته باشند و بعد از اینکه موفق شدیم مجوز شبکه بیمارستان های خیریه کشور را از وزارت کشور بگیریم، هیات مدیره و مدیرعامل انتخاب می شوند تا مشکلات بیمارستان های خیریه را در مجامع مختلف پیگیری و نسبت به توسعه این بخش در کشور تلاش کنند.

وی ادامه داد: همچنین نشستی با حضور ۳۶۰ نفر از مسئولان درمانگاه های خیریه در سراسر کشور برگزار خواهد شد و مسائل و مشکلات این درمانگاه ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت و شبکه درمانگاه های خیریه کشور نیز تشکیل خواهد شد.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به وجود ۴۰ بیمارستان خیریه در کشور گفت: ۴۰ بیمارستان خیریه در کشور در حال ساخت است، البته بسیاری از بیمارستان های کشور نیز توسط خیّرین ساخته شده و اداره آن به دولت واگذار شده است.

ایازی با اشاره به برگزاری چهارمین نشست روسای بیمارستان های خیریه با بیمه های تکمیلی و بیمه سلامت، گفت: در این نشست، قاسم جان بابایی، معاون درمان وزارت بهداشت و علیرضا اولیایی منش، دبیر شورای عالی بیمه حضور داشتند و مهمترین مشکلات بیمارستان های خیریه در حوزه درمان و تعرفه، مطرح و در این خصوص تبادل نظر انجام شد.

وی اظهار داشت: ۱۵ مورد از مشکلات حوزه درمان در نشست امروز، مطرح و معاون درمان وزارت بهداشت به این مشکلات و ابهامات پاسخ داد و مقرر شد مشکلاتی که حل آنها در سال جاری امکان پذیر است، امسال برطرف شوند و مشکلات دیگر در دستور کار این معاونت برای سال آینده قرار گیرند.

وی تصریح کرد: موضوعاتی مانند تعرفه خدمات بیمارستان های خیریه نیز با حضور اولیایی منش، دبیر شورای عالی بیمه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. البته خوشحالیم که برای اولین بار، تعرفه خدمات بخش خیریه توسط شورای عالی بیمه و هیات وزیران تصویب شد و بخشی از مشکلات آنها برطرف شده است. البته مشکلاتی هنوز وجود دارد که قرار شد ۵ نفر از روسای بیمارستان های خیریه به نمایندگی از سایر بیمارستان های خیریه در جلسات دبیرخانه شورای عالی بیمه حاضر شوند و مشکلات خود را مطرح کنند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت با اشاره به طرح مشکلات بیمارستان های خیریه در حوزه بیمه های تجاری و بیمه سلامت یادآور شد: نمایندگان بیمه سلامت و بیمه های تکمیلی که شامل ۲۸ بیمه تکمیلی است، توضیحاتی را درخصوص وصول مطالبات بیمارستان های خیریه ارائه کردند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches