×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
شاخص بورس با جهش ۴۲۶ پله ای وارد کانال ۸۰ هزار واحدی شد

اقتصادتهران: شاخص بورس روز چهارشنبه همزمان با افزایش حجم معاملات، با جهش ۴۲۶ پله ای وارد کانال ۸۰ هزار واحدی شد و در جایگاه ۸۰ هزار و ۱۶۲ واحدی قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، شاخص بورس، پس از مدت ها سرگردانی در کانال ۷۹ هزار واحدی، در نهایت، سقف این کانال را شکافته و با قدرت وارد کانال ۸۰ هزار واحدی شد.

در هفته های اخیر، اخبار مثبتی از مجامع شرکت های بورسی منتشر شده که اغلب آنها با افزایش سودآوری و تعدیل مثبت همراه بوده اند، که باعث توجه دوباره سهامداران به بازار سرمایه شده است.

رشد قیمت برخی کامودیتی ها (مواد پایه و فلزی) در بازارهای جهانی نیز موجب استقبال فعالان بازار سرمایه از برخی شرکت ها شده است.

اعلام اخبار مربوط به احتمال کاهش مجدد سود بانکی نیز عامل دیگری بوده که امید به بازگشت رونق به بورس را افزایش داده است. همواره بازارهای با درآمد ثابت مانند خرید اوراق و یا سود بانکی، به عنوان رقیب جدی بورس شناخته شده است. بنابراین کاهش سود بانکی می تواند باعث رونق بازار سرمایه شود.

در معاملات روز چهارشنبه، بیش از یک میلیارد و ۱۱۵ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲ هزار و ۷۲۹ میلیارد ریال در ۳۸ هزار و ۴۸۴ نوبت خرید و فروش شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد، شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد ۱۹ واحد کاهش یافته است.

اما شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است ۱۵۰ واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود ۹۰ واحد رشد کرده است.

شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، ۵۵۹ واحد، شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند، ۲۹۴ واحد و شاخص بازار دوم بورس ۹۵۹ واحد رشد کرده است.

نمادهای پارسان (نفت و گاز پارسیان)، و غدیر (سرمایه گذاری غدیر)، فخوز (فولاد خوزستان)، فارس (هلدینگ خلیج فارس)، مبین (پتروشیمی مبین)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت و گاز تامین) و وبانک (سرمایه گذاری گروه توسعه ملی) در معاملات امروز، بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص داشتند و نماگر بورس را بالا بردند.

برترین گروه بورسی در بازار روز چهارشنبه به گروه رایانه تعلق داشت که با معامله ۲۷ میلیون سهم به ارزش ۱۵۱ میلیارد ریال همراه بود. گروه رایانه در هفته های اخیر از گروه های جذاب بورس بوده و عرضه اولیه سهام «به پرداخت» که در این صنعت فعالیت دارد با استقبال فعالان بازار سرمایه روبرو شد.

گروه شیمیایی به ارزش ۱۳۵ میلیارد ریال و کانه فلزی به ارزش ۹۱ میلیارد ریال در رده های بعدی قرار داشتند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches