×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سهم راه‌آهن از فروش گازوئیل پرداخت نشد

اقتصادتهران: مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: در ماده ۷۰ به‌عنوان قانون رسمی مجلس ۱۰ درصد از حق فروش گازوئیل به‌حق دسترسی راه‌آهن اختصاص‌یافته اما تاکنون یک ریال از این مبلغ را دریافت نکرده‌ایم.

به گزارش راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید محمدزاده با بیان اینکه همه فعالان صنعت حمل و نقل ریلی به شکل شبانه‌روزی برای حصول رضایت از این صنعت تلاش می‌کنند، گفت: راه‌آهن و بخش خصوصی از یکدیگر جدایی ندارند، ضمن اینکه بسیاری از متصدیان بخش خصوصی صنعت حمل‌ونقل ریلی سال‌ها در شرکت راه‌آهن مشغول به خدمت‌رسانی بودند.

وی با اشاره به اینکه هنوز صاحبان شرکت‌های ریلی، به دولت وابسته و درصد کمی بخش غیردولتی واقعی را تشکیل می‌دهند، افزود: متأسفانه در حال حاضر در صنعت ریلی، مدیران دولتی حضور دارند که ضوابط دولتی بر آن‌ها حاکم نیست و این امر آسیب زیادی را به صنعت حمل‌ونقل ریلی زده است.

مدیرعامل راه‌آهن با تأکید بر اینکه خصوصی‌سازی را به‌شرط خصوصی‌سازی واقعی، اقدامی بسیار مفید و مؤثر می‌دانم، اظهار داشت: در چنین شرایطی بخش خصوصی هر ضرر و زیانی را متعلق به خود می‌داند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات راه‌آهن این است که صاحب‌سهم اصلی حاضر به حل مساله خود نیست، تصریح کرد: باید بپذیریم که بیش از ۷۰ درصد شرکت‌های خصوصی، خصولتی و حاکمیتی است.

محمدزاده خواستار تلاش همه شرکت‌های فعال در صنعت ریلی به‌منظور رسیدن به حداکثر بازدهی و اثربخشی شد و گفت: متأسفانه همین رفتار نیز از جانب شرکت‌های خصوصی با راه‌آهن انجام می‌شود.

مدیرعامل راه‌آهن با انتقاد از دیرکرد پرداخت‌های شرکت‌های بخش خصوصی افزود: سهم شرکت راه‌آهن از حمل نقل بار کشور حدود ۲۰ درصد بوده است، که این سهم در سال ۹۲ به حدود ۹.۸ درصد تقلیل پیدا کرد، همچنین تناژ حمل شده در سال ۹۲، ۳۲ میلیون تن بوده است، این در حالی است که سال‌های زیادی از خصوصی‌سازی می‌گذرد.

وی با اشاره بر اینکه اوضاع مدیریت راه‌آهن مانند مدیریت هوای شهر تهران است، اظهار داشت: همه ما می‌دانیم که در این وضعیت و نتیجه کار سهیم هستیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches