×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سهم دولت در کمک به اعطای تسهیلات طرح‌های غیرمشارکتی روستاییان تامین نشد

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی از اعطای تسهیلات به طرح‌های اشتغالزایی غیرمشارکتی روستاییان خبر داد و گفت: سهم دولت در کمک به کاهش نرخ سود این تسهیلات تامین نشد.

عبدالله قدرتی پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهم نامه چند جانبه، تسهیلات طرح های غیرمشارکتی به طرح های روستایی، با کمک بنیاد علوی و بانک سینا با سود ۸ درصد اعطا می شود.

وی افزود: قرار بود ۵ درصد از سود این تسهیلات توسط استانداری ها پرداخت شود اما این اعتبار توسط دولت تامین نشد و پرداخت این میزان کمک به تسهیلات مزبور فعلا منتفی است.

قدرتی تصریح کرد: بر این اساس تسهیلات طرح های غیرمشارکتی که قرار بود با سود ۳ درصد به روستاییان اعطا شود، اکنون با سود ۸ درصد پرداخت می شود.

وی اظهار داشت: سهم خراسان شمالی از این اعتبارات، تزریق ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات است البته ظرفیت و بستر برای جذب ۶۰۰ میلیارد ریال از اعتبار تسهیلاتی وجود دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان شمالی خاطرنشان کرد: تاکنون ۸۲ طرح به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال به بانک ها معرفی شده است که بر اساس اولویت به متقاضیان پرداخت می شود.

قدرتی با بیان اینکه پرداخت این تسهیلات از دو هفته پیش آغاز شده است گفت: تا کنون ۵میلیارد ریال اعتبار تسهیلاتی به متقاضیان اعطا شده است.

گفتنی است سهم طرح های بخش کشاورزی از این اعتبار تسهیلاتی ۴۰ درصد است و ۶۰ درصد نیز در حوزه صنعت به متقاضیان اعطا می شود.

استان ۹۴۰ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است که کمتر از ۵۰درصد جمعیت آن در روستاها ساکن هستند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches