×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۳۰ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سناریوهای قیمت نفت در بودجه۹۴ از زبان سخنگوی دولت

اقتصادتهران: محمد باقر نوبخت در نشست خبری روز گذشته هیات دولت گفت: امروز ۳ هزار و ۴۰۰ پست سازمانی برای سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مورد تصویب هیات وزیران قرار گرفت.

سخنگوی دولت تصریح کرد: با توجه به نوع معادلات و حجم فعالیت هایی که نیاز به ثبت حقوقی دارد و سازمان اسناد باید آنها را ثبت کند هیات وزیران با افزایش ۳ هزار و ۴۰۰ پست سازمانی در این سازمان اعلام موافقت کرد.

ویژگی‌های بودجه ۹۴

وی با اشاره به ویژگی های بودجه ۹۴ ادامه داد: اولین ویژگی این بودجه به‌هنگام بودن آن است و این بودجه نیز همچون بودجه سال گذشته در وقت قانونی به مجلس محترم تقدیم خواهد شد.

نوبخت افزود: با توجه به تجربه سال گذشته انتظار این بود که امسال نیز گام های مناسب‌تری برای بودجه برداریم، لذا قبل از ابلاغ بخشنامه بودجه همه دستورالعمل‌هایی که لازم بود دستگاه‌های اجرایی آن را تکمیل کنند، بین دستگاه‌ها توزیع کردیم.

سخنگوی دولت همچنین با تاکید بر اینکه بودجه ۹۴ به روش عملیاتی تهیه شده، گفت: این بودجه مبتنی ‌بر عملکرد و نتیجه است.

وی همچنین با بیان اینکه ۲ هزار و ۹۰۰ طرح ناتمام از سال گذشته وجود دارد، تصریح کرد: ۲۴۶ مورد از طرح‌های ناتمام تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نوبخت افزود: با به اتمام رسیدن ۲۴۶ طرح ناتمام بالای ۸۰ درصد تا پایان سال ۹۳، دو هزار و ۷۰۰ طرح باقی می ماند که در بودجه ۹۴ اولویت‌هایی را برای تکمیل این طرح‌های نیمه‌تمام در نظر گرفته‌ایم.

سخنگوی دولت واقع‌بینانه بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های بودجه ۹۴ نام برد و گفت: در بودجه ۹۳ هر بشکه نفت خام را ۱۰۰ دلار در نظر گرفتیم، در حالی که ۱۰۴ دلار بود و هنوز هم قیمت هایی که دریافت می کنیم، ۱۰۰ دلار است و هنوز به ۷۰ دلار نرسیده ایم، اما برای سال آینده پیش‌بینی ما بین ۷۰ تا ۸۰ دلار است.

۸ سناریو برای تعیین قیمت نفت

وی با بیان اینکه ۸ سناریو برای تعیین قیمت نفت در بودجه ۹۴ طراحی کرده ایم، تصریح کرد: آثار هر یک از قیمت‌های بین ۷۰ تا ۸۰ دلار را بر روی اقتصاد کشور در نظر گرفته‌ایم، اما هر سناریویی که انتخاب شود، رشد اقتصادی ما ۲.۵ تا ۳ درصد خواهد بود و طبق همین محاسبات تورم زیر ۱۴ درصد خواهیم داشت.

نرخ نفت در بودجه ۹۴ بین ۷۰ تا ۸۰ دلار

نوبخت خاطر نشان کرد: تا روز شنبه قیمت قطعی نفت را از بین ۷۰ تا ۸۰ دلار انتخاب خواهیم کرد؛ چراکه ما بیشتر دنبال عدد مطمئن هستیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: ما در طول ۶ ماهه اول سال، نفت را بشکه‌ای ۱۰۴ دلار فروختیم و در ۶ ماهه دوم این قیمت به ۸۲ دلار رسید که در سال ۹۳ متوسط فروش هر بشکه نفت خام، ۹۳ دلار شد.

وی با تاکید بر اینکه در سال ۹۳ با کسری بودجه مواجه نبودیم، گفت: با کاهش پیدا کردن قیمت نفت ما شاهد عدم تحقق منابع بودیم، اما با کم کردن هزینه‌ها کسری بودجه نخواهیم داشت، لذا برخی‌ها صحبت از کسری بودجه دولت می کنند، اما این عنوان اشتباه است و باید به جای آن کلمه عدم تحقق منابع به‌ کار برده شود.

 

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches