×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۳۰ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سلامت برنج تراریخته تایید شد

اقتصادتهران: سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تایید سلامت برنج تراریخته در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یزد و تاخیر چندین ماهه تا یکساله در پرداخت اضافه کار و کارانه پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان خبر داد.

به گزارش ایرنا، ایرج حریرچی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران و در پاسخ به پرسشی درباره برنج تراریخته گفت: سیاست وزارت بهداشت درباره محصولات تراریخته و هر محصول جدید غذایی این است که حتما باید آزمایش ها و تاییدیه های لازم را داشته باشد، دنیا در حال پیشرفت است و تولید محصولات کشاورزی اصلاح شده و از حمله دستکاری ژنتیکی سالهاست که انجام می شود.

وی گفت: در مورد برخی از این محصولات مانند سویا بازار دنیا تقریبا در انحصار محصولات تراریخته است، در کشور ما نیز برخی از این مصولات با مجوز وزارت بهداشت وارد بازار شده است و به مردم اطمینان می دهیم که محصولی که با تاییدیه وزارت بهداشت وارد بازار شده باشد، کاملا سالم است.

حریرچی درباره برنج تراریخته نیز تایید کرد: آزمایش برنج تراریخته در آزمایشگاه دانشگاه علوم پزشکی یزد نشان داده است که این محصول مشکلی نداشته است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا محصول تراریخته ای بوده که وزارت بهداشت رد کرده باشد، گفت: در پاسخ به این پرسش باید بررسی کنم.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره تخلف برخی پزشکان در مطب که چند بیمار را با هم معاینه می کنند، گفت: این تخلف در برخی مطب ها وجود دارد و موضوع جدیدی نیست، در بخش دولتی به علت کمبود پزشک عمومی و متخصص در مواقعی یک پزشک مجبور است در یک شیفت کاری ۵۰ تا ۷۰ بیمار ر ویزیت کند و نمی تواند وقت لازم را برای هر بیمار اختصاص دهد اما در مطب های خصوصی که کمبود نداریم، این مسئله قابل قبول نیست.

وی گفت: بر اساس مصوبه دولت هر پزشک عمومی باید ۱۵ دقیقه، هر متخصص ۲۰ دقیقه، هر پزشک فوق تخصص ۲۵ دقیقه و هر متخصص روانپزشکی ۳۰ دقیقه برای هر بیمار وقت بگذارد و باید حریم خصوصی بیمار رعایت شود بنابراین از پزشکان درخواست داریم از ویزی چند بیمار به طور همزمان خودداری کنند.

حریرچی افزود: از مردم نیز می خواهیم در صورت مشاهده چنین مواردی موضوع را گزارش کنند و حتما با پزشکان متخلف برخورد می شود البته نظارت بر مطب های خصوصی به عهده سازمان نظام پزشکی است.

وی گفت: در بخش دولتی هم کمبود پزشک داریم و هم توزیع پزشکان نا متقارن است امیدواریم با مصوبات مجلس و افزایش ظرفیت پذیرش پزشک و افزایش پذیرش بومی در ۱۰ سال آینده این مشکل بر طرف شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches