×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سرمد؛ نامی که با توانگری سطح یک گره خورده است

اقتصادتهران: بیمه‌نامه یکی از ضروریاتی که هر فرد با در اختیار داشتن آن، خود را از گزند خطرات احتمالی در امان نگه می‌دارد. در حال حاضر به جز بیمه‌نامه شخص ثالث که به حکم قانون اجباری است، خرید سایر بیمه‌نامه‌ها اجباری نیست اما بیمه گذاری که بیمه نامه بدنه در اختیار دارد خیالش بالطبع راحت‌تر است.

به گزارش اقتصادتهران، نگرانی از بابت پرداخت دقیق خسارت و نیز بروکراسی اداری دریافت خسارت، برای برخی از مشتریان به دلیل آن که شرکت مطمئنی را برای این مساله انتخاب نمی‌کنند کمی دشوار و یا نگران کننده باشد.

مقوله پرداخت خسارت نیز به توانایی شرکت و نیز تعهداتی بر می‌گردد که آن شرکت از عهده توانش می‌تواند برآید. به بیان دیگر اینطور می‌توان گفت که هر شرکت بیمه‌ای اگر سرمایه‌ای در اختیار داشته باشد که توان پرداخت خسارت دقیق و به موقع بیمه‌گذاران را داشته باشد، دیگر نگرانی برای بیمه‌گذار به وجو نخواهد آمد.

توانایی شرکت بیمه در پرداخت خسارت‌ها نسبت به سرمایه‌ای که دارد را توانگری مالی می‌نامند و به بیان دیگر ضریب توانگری مالی شرکت‌های بیمه، توانایی پرداخت خسارت را در شرکت‌های بیمه نشان می‌دهد.

با این تفاسیر، مشخص است که بیمه‌گذاران باید به سراغ شرکت‌های بیمه‌ای بروند که آن‌ها توانگری مالی خوبی در اختیار دارند. بیمه مرکزی هر سال و در مقاطع مختلف، توانگری مالی شرکت‌های بیمه را بررسی و اعلام می‌کند.

“بیمه سرمد” یکی از شرکت‌های موفق در زمینه توانگری مالی است که در سالیان اخیر همواره موفق به کسب سطح توانگری یک از بیمه مرکزی شده است.

نکته جالب آن که شرکت‌هایی که توانگری مالی سطح یک دارند امتیازی از بیمه مرکزی دریافت می‌کنند که ممکن است یک شرکت در بازه آن امتیاز در سطح توانگری یک قرار بگیرد اما نسبت به سال گذشته‌اش کمی تنزل امتیاز (ضریب) داشته باشد. اما این مساله در بیمه سرمد علاوه بر حفظ توانگری مالی سطح یک، با ارتفای ضریب همراه بوده به طوری که ضریب توانگری بیمه سرمد از ۱۴۷ درصد به ۱۷۱ درصد رسیده است تا سرمدی‌ها برای هشتمین سال پیاپی، رتبه یک توانگری همراه با افزایش ضریب را به خود اختصاص دهند.

از این‌ رو به بیمه گذاران پیشنهاد می‌شود پیش از خرید بیمه‌نامه به ویژه بیمه‌نامه ثالث و بدنه با دقت از روند آنچه که در یک شرکت بیمه می‌گذرد آگاهی کسب کنند تا در زمان دریافت خسارت، سریع‌ترین و دقیق ترین ارزیابی‌ها درباره آن‌ها انجام بگیرد.

مهرداد عسگری

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches