×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان در ایران در اوج تحریم‌ها

اقتصادتهران: آلمان در اوج تحریم‌ها علیه ایران،‌ سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی انجام داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادتهران، سامان ملک‌پور معاون بازرگانی شرکت کناف در نشستی که در اتاق بازرگانی ایران و آلمان برگزار شد با تاکید بر اینکه کناف از سال ۱۳۷۴ وارد ایران شده است و اکنون یکی از شرکت‌های پیشتاز به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری خارجی در ایران محسوب می‌شود، گفت: کناف در سال ۱۹۳۰ و بعد از جنگ جهانی دوم در آلمان آغاز به کار کرد و پس از آن صادرات خود را به کشورهای اروپایی، آفریقایی و آسیایی در پیش گرفت.وی با ببان آن که در حال حاضر کناف به عنوان یکی از مهم ترین تولید کنندگان و تامین کنندگان منابع ومصالح در حوزه ی ساختمان در راستای تولید ملی اقدام به تولید این محصول برپایه ی تکنولوژی‌های نوین کرده بر حضور این شرکت در اوج تحریم‌ها در ایران و سرمایه‌گذاری ۱۰۰ میلیون یورویی آن طی دو دهه فعالیت تاکید و عنوان کرد: پس از برجام هم در شرایطی که بسیاری از هیات‌های تجاری برای حضور در ایران ترس و واهمه دارند، کناف در ایران حضور داردو حتی سرمایه‌گذاری خود را چند برابر کرده است که این امر می‌تواند نقش موثری در جهت رونق صنعت ساختمان و بخش تولید در فضای رکود کنونی باشد.

وی اظهار کرد: کناف با ورود خود به ایران دانش فنی تولید انواع پنل‌های آکوستیک، سیمانی، گچی و پودری را نیز به همراه آورده است و در فعالیت قریب به ۲۰ ساله خود در این کشور ۳ بار افزایش سرمایه داده است.

وی تصریح کرد: این افزایش سرمایه در اوج تحریم‌ها بود و اکنون هم با وجود توافق برجام هنوز برخی هیات‌های تجاری برای سرمایه‌گذاری در ایران ترس و واهمه دارند اما کناف در صورت رفع بروکراسی‌های اداری، کارخانه جدید خود را سال آینده شیراز در احداث خواهد کرد که حداقل ۲۰۰ متخصص ایرانی به صورت مستقیم در آن مشغول به کار خواهد شد. همچنین طی سال‌های فعالیت این شرکت ۲۰ هزار نصاب آموزش داده شده و اکنون در بخش نصب پنل‌های ساختمانی مشغول به فعالیت هستند.

معاون بازرگانی شرکت کناف درباره بهره‌گیری از سیستم بانکی و دریافت تسهیلات بانکی هم تاکید کرد: این شرکت تاکنون حتی یک ریال هم از سیستم بانکی ایران تسهیلات دریافت نکرده و همه سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته تماما از خارج بوده است.

وی درباره بازارهای صادراتی هم عنوان کرد: کناف سه بار به عنوان صادرکننده نمونه از سوی روسای جمهوری وقت انتخاب شده و اکنون به برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس، قطر و عراق صادرات دارد.

به گفته وی، طی ۲۲ سال گذشته سرمایه‌ای که شرکت کناف در ایران کسب کرده تماما در جهت سرمایه‌گذاری مجدد مورد استفاده قرار گرفته است. حتی پیش‌پینی‌ها بر افزایش ظرفیت تولید بر ۴۰ میلیون متر مربع است که می‌تواند در جهت توسعه بخش تولید و اشتغال کشور بسیار موثر باشد.

ملک‌پور درباره مشکلات سرمایه گذاران خارجی در ایران هم بیان کرد: نبود یک پنجره واحد برای سرمایه‌گذاری خارجی یک معضل محسوب می‌شود. از طرفی برخی قوانین موجود با هم در تضاد هستند و مجموع این اتفاقات می‌تواند سرمایه‌گذاری‌های خارجی را با تاخیر مواجه کند.

معاون بازرگانی شرکت کناف اضافه کرد: یکی از مزیت‌های محصولات کناف سرعت تولید آن است و به همین جهت در زمان اجرای پروژه مسکن مهر بسیار مورد استقبال گرفت و ما پروژه‌های بسیاری را در مسکن مهر اجرا کردیم.

وی تعداد معادن گچ مورد بهره‌برداری این شرکت را ۱۵ معدن عنوان کرد و گفت: پایه محصولات تولیدی کناف گچ است و اکنون ۱۵ معدن در ایران مورد بهره‌برداری قرار داده‌ایم.

بر پایه این گزارش، برزو افقهی، مدیر ارشد فروش کناف  تصریح کرد: تا کی شاهد فاجعه‌هایی مانند پروژه پلاسکو باید باشیم، آیا بهتر نیست با استاندارد کردن مصالح و رعایت قوانین و مقررات باعث به وجود آمدن چنین فجایعی در ساختمان‌ها نشویم؟!

وی درباره سهم واردات در این زمینه و تاثیر آن بر تولید داخل و با بیان اینکه توان عرضه بیشتر از تقاضای بازار است و با توجه به تولید کافی در بازار داخلی نیاز زیادی به واردات نیست گفت: واردات عمدتا شامل محصولات چینی می شود (که کیفیت لازم را ندارند) و در عین حال باید به این موضوع  توجه کرد که کاهش تعرفه‌های گمرکی، واردات این محصول را بیشتر می کند و در سال اقتصاد مقاومتی نیز باید حمایت های لازم از تولید داخلی صورت گیرد.

بر اساس این گزارش، در ادامه نشست، داریوش حافظی، مدیر بازاریابی کناف در پاسخ به این سوال که آیا میزان تولید کناف و رقبایش تامین کننده نیاز کنونی و یا آینده کشور است؟  اظهار کرد: در حال حاضر ظرفیت تولید شرکت کناف و دیگر تولید کنندگان محصولات ساخت و ساز خشک حتی بیش از تقاضای بازار است، به جز شرکت‌ها و کارخانجاتی که سالانه در این زمینه فعالیت می‌کنند و شروع به تولید این محصولات می کنند، شرکت کناف نیز در سال گذشته ظرفیت تولید خودش را تقریبا به ۲ برابر افزایش داده است؛ البته در حال حاضر در رکود هستیم و قطعا با از سر گیری ساخت و ساز در کشور، تقاضا نیز رشد می کند که به همین سبب شرکت کناف تمهیدات لازم را جهت تولید بیشتر و توسعه خطوط تولیدش در نظر گرفته است با این حال البته واردات هم برای این محصولات انجام می‌گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches