×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سرمایه بانک توسعه تعاون ۲۵ هزار میلیارد ریال می شود

مدیرعامل بانک توسعه تعاون از پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد ریال منابع صندوق توسعه ملی به بخش تعاون طی ۵ ماهه امسال خبرداد و گفت سرمایه این بانک با افزایش ۵ برابری به ۲۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

محمد علی سهمانی سرمایه فعلی بانک را حدود ۵ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: افزایش سرمایه بانک باید مورد موافقت مجمع عمومی بانک و نیز وزارت تعاون قرار گیرد تا از چند راه این امکان اتفاق افتد. وی افزود: آنچه محرز است این که افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی ها صورت خواهد گرفت به طوری که سرمایه اسمی بانک به ۸ هزار میلیارد ریال خواهد رسید.

وی با اشاره به میزان تسهیلات پرداختی این بانک، تصریح کرد: از زمان انعقاد قرارداد عاملیت با صندوق توسعه ملی، کل تسهیلات پرداختی بانک توسعه تعاون از محل منابع صندوق، ۱۹۰۰ میلیارد ریال بوده که ۱۴۰۰ میلیارد ریال آن در ۵ ماهه امسال پرداخت شده است.

وی رقم پرداخت تسهیلات بانک در طول ۵ ماهه نخست امسال را ۶ هزار میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: تعاونی های بخش کشاورزی در رتبه اول دریافت تسهیلات و تعاونی‌های بخش‌ صنعت و معدن در رده بعدی قرار دارند.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون درباره میزان مطالبات معوق بانک اظهار کرد: مطالبات معوق این بانک در حال حاضر کمتر از ۱۰ درصد است با توجه به اینکه عمده مشتریان بانک تعاونی‌ها هستند و عمده تسهیلات پرداختی بانک خرد است ریسک تمرکز پایینی دارد از سوی دیگر بانک پروژه‌های کلان اعتباری چندانی ندارد و از این نظر تحت فشار نیست از این رو مطالبات معوق و غیر جاری بانک به زیر ۱۰ درصد می‌رسد.

وی افزود: غالب تعاونی‌ها خوش حساب هستند و اگر در پرداخت تسهیلات دچار مشکل شوند از ناتوانی مالی آنها است بر همین اساس نگرش بانک توسعه تعاون نسبت به تشکل های تعاونی بیشتر حمایتگرانه است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون در ادامه از بهره‌برداری ۷۰ پروژه‌ تعاونی در هفته تعاون خبر داد و گفت: هزینه سرمایه‌گذاری این پروژه‌ها ۷۰ میلیارد تومان بوده که بیش از ۷۵ درصد تامین مالی آنها بر عهده بانک بوده است.

وی بانک توسعه تعاون را یکی از ۵ بانک توسعه‌ای کشور در بخش دولتی ذکر کرد که ماموریت اصلی آن خدمت‌دهی به تعاونی‌ها و تامین مالی تعاونگران است.

به گفته سهمانی فرابخشی بودن تعاون یکی از مزایای آن به شمار می‌رود که موجب می‌شود از آن به عنوان یکی از روشهای مطلوب مشارکت مردمی یاد شود.

وی ابراز امیدواری کرد: در قالب طرحی که دولت به منظور خروج از رکود ارائه کرده است بخشی از افزایش سرمایه بانک اتفاق بیفتد.

سهمانی همچنین با تاکید بر بهینه سازی شعب بانک، اظهار کرد: درصدد هستیم تا با حذف شعب غیر کارآمد و زیان ده به سمت فعالسازی و بهینه سازی شعب بانک برویم.

وی در عین حال با تاکید بر نقش موثر بخش تعاون در تجمیع سرمایه‌های خرد و کوچک خاطرنشان کرد: تعاون مجموعه‌ای است که با ایجاد تشکل‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف تولید، توزیع، مصرف و خدمات مشارکت مردم را گسترش می‌دهد و اشتغالزایی قابل توجهی را به ارمغان می‌آورد.

 

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches