×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۶ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
سد تازه‌کند گرمی امسال آبگیری می‌شود

اقتصادتهران: فرماندار گرمی مغان گفت: عملیات اجرایی سد تازه‌کند این شهرستان به سرعت پیش می رود و امسال ابگیری شود.

ابراهیم امامی روز پنجشنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: این سد که بر روی رودخانه سامبورچایی در حال احداث است بیش از ۷۷۰ هکتار از اراضی دیم منطقه را آبیاری و تحول اقتصادی در منطقه ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه با تکمیل این سد بیش از ۱۲ میلیون مترمکعب از خروج آب‌های سطحی این شهرستان جلوگیری می شود ،اظهار کرد: سد تازه‌کندگرمی با هدف تامین آب شرب، کشاورزی و صنعت در این منطقه احداث شده است.

فرماندار گرمی افزود: در دولت تدبیر و امید توجه ویژه ای به اتمام طرح های آبرسانی شده است بطوریکه در این شهرستان در حوزه مهار آب های مرزی در قالب سد عمارت و سد تازه کند چهار هزار میلیارد ریال هزینه می شود.

امامی درباره روند اجرایی سد عمارت گرمی گفت: عملیات اجرایی این سد هم به سرعت پیش می رود براساس پیش بینی مسئولان اجرایی اواخر امسال و یا اوایل سال آینده ابگیری شود.

وی افزود: این طرح در یک و نیم سال پیش راکد بود که با توجه ویزه دولت تدبیر و امید فعال شد.

امامی گفت: این سد با هدف جلوگیری از خروج ۱۸۲ میلیون متر مکعب آب از رودخانه دره رود و توسعه بهبود ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان احداث شده است.

فرماندار شهرستان گرمی بیان کرد: ارتفاع سد به طول ۸۵ متر از روی بستر و ۱۰۲ متر از روی پی و حجم کل مخزن سد ۱۸۲ میلیون متر مکعب که در صورت بهره‌برداری تحول بزرگی در منطقه ایجاد خواهد شد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches