×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان مسافری به زودی راه اندازی می شود

اقتصادتهران: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان مسافربری با هدف افزایش امنیت ترافیکی، کنترل سرعت وسیله نقلیه و کاهش سوانح جاده ای به زودی راه اندازی می شود.

به گزارش مهر، داود کشاورزیان روز چهارشنبه در آئین بهره برداری از ساختمان پاسگاه پلیس راه دلیجان به اصفهان با اشاره به راه اندازی سامانه پیمایش هوشمند تردد ناوگان مسافربری با هدف افزایش امنیت ترافیکی، کنترل سرعت وسیله نقلیه و کاهش سوانح جاده ای، اظهار داشت: مهمترین مزیت اجرای این سیستم، امکان ردیابی دقیق ناوگان مسافربری و همچنین کنترل این وسائل نقلیه به منظور جلوگیری از تخلف سرعت غیرمجاز است.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: این اطلاعات از طریق امواج ماهواره ای و استقرار یک دستگاه گزارش دهنده در وسیله نقلیه به دست می آید که به سهولت می توان از وضعیت ناوگان حمل و نقل مسافری مورد نظر مطلع شد.

وی بیان کرد: همچنین استقرار این سامانه برای رانندگان ناوگان مسافربری نیز از مزایایی برخوردار است از جمله اینکه دیگر نیازی به توقف و مراجعه به پاسگاه پلیس راه از سوی راننده نیست و ترددها به طور الکترونیکی ثبت می شود.

کشاورزیان خاطرنشان ساخت: طرح دیگری به منظور جلوگیری از آسیب به جاده ها در دستور کار است که در این سامانه هوشمند، خودروهای دارای اضافه بار شناسایی و پلاک آنها ثبت شده و برای رانندگان آنها به واسطه تخلف، جریمه در نظر گرفته خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور تصریح کرد: در حال حاضر ۶۰۰ دوربین کنترل سرعت در محورهای کشور فعال است و به زودی این میزان به ۸۰۰ دوربین افزایش می یابد.

همچنین در این آئین غلامعباس بهرامی نیا، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی اظهار داشت: پاسگاه پلیس راه دلیجان به اصفهان به منظور کنترل عبور و مرور در این محور در زمینی به مساحت یک هکتار احداث و یک میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان برای احداث آن اعتبار صرف شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی بیان کرد: این پاسگاه با زیربنای ۴۰۰ متر مربع دارای امکاناتی همچون باسکول محورکش دیجیتالی، برج های روشنایی و پارکینگ توقف وسایل نقلیه است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches