اقتصادتهران: معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی با اشاره به تغییر رویکردها و نیازها به دسترسی پهن باند ثابت خانگی شبکه ملی اطلاعات، از امکان رصد زمانبندی و کیفیت ارائه سرویسهای مذکور خانگی به وسیله سامان رصد این سرویسها خبر داد.
به گزارش اقتصادتهران به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ مجید حقی با اشاره به شیوع بیماری کرونا و تغییر رویکردها برای ارائه و دریافت سرویس، گفت: به همین دلیل در حوزه ارتباطات ثابت و سرویسهای مورد نیاز مردم در این حوزه در ارائه و کیفیت سرویس های ارائه شده تمرکز بیشتری انجام شد.
وی افزود: یکی از گام ها در این حوزه ارائه سرویس در زمانبندی مشخص است و اینکه مطمئن باشیم که اپراتورها در یک ضرب آهنگ متناسب به درخواستها پاسخ دهند و سرویسهای مورد نظر را ارائه کنند.
حقی با اشاره به اینکه برای رصد نحوه ارائه سرویس ها پنجره واحدی در این حوزه تعریف شد، تصریح کرد: با راه اندازی این سامانه مشتریان سرویسهای ثابت میتوانند درخواست خود را از طریق این پنجره واحد ارائه کنند و در همین زمان می توانند گزینههایی که در مکان مورد نظر سرویس میدهند را انتخاب کنند.
معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی افزود: مشتریان میتوانند همزمان با این سامانه از سامانه «نت سنج پلاس» سازمان تنظیم مقررات نیز استفاده کنند تا از سابقه ارائه سرویس اپراتورهای مختلف مطلع شده و انتخاب بهتر و جهتدارتری داشته باشند و بعد از این مرحله درخواست مشتری به اپراتور مورد نظر ارائه و بر اساس زمانبندی مشخص شده گزارش انجام کار از اپراتورها دریافت میشود.
وی با بیان اینکه زمانبندی تمام سرویسها مشخص شده است، گفت: سرویسدهندگان ملزم هستند که بر اساس زمانبندی مشخص شده درخواستها را پاسخ دهند و در صورت تاخیر یا ایجاد مشکل برای ارائه سرویس، اپراتور باید پاسخگو باشد.