×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سامانه املاک و اسکان کشور به زودی راه‌اندازی می‌شود

اقتصادتهران: مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه وشهرسازی گفت: مراحل اولیه راه اندازی این سامانه انجام شده و به زودی مرحله تکمیلی آن با همکاری نهاد ریاست‌ جمهوری و سایر دستگاه‌های اجرایی آغاز می‌شود.

به گزارش  پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی چگنی روز چهارشنبه افزود:: وظیفه ایجاد سامانه املاک و اسکان بر اساس ماده ۱۶۹ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم، برعهده وزارت راه و شهرسازی گذاشته شده است.

وی بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی از زمان ابلاغ قانون، فعالیت‌ خود را آغاز کرد و اقلام اطلاعاتی و شاخص‌های آماری مورد نیاز را مورد بررسی قرار داده است و در همین راستا، جلسات متعددی با دستگاه‌های مختلف اجرایی کشور اعم از درون و بیرون دولت تشکیل شد و همزمان با سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی نیز هماهنگی‌های لازم به عمل آمد.

چگنی با بیان این که یک شرکت فعال در زمینه انفورماتیک انجام سیستم نرم‌ افزاری را با نظارت وزارت راه و شهرسازی بر عهده دارد گفت: برنامه تکمیلی این سامانه در دست اجرا است، تا بتدریج اطلاعات موجود در کشور به سامانه املاک متصل شده تا این سامانه به طور کامل راه‌اندازی شود.

وی در خصوص زمان تقریبی راه‌اندازی کامل این سامانه گفت: برآورد دقیقی نمی‌توان ارایه کرد، اما پیش‌بینی می‌شود دوره تکمیلی سامانه املاک یک سال به طول بیانجامد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن تصریح کرد: استفاده و بهره‌برداری از این سامانه از تابستان سال جاری شروع خواهد شد و ما آن را به صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی و وزارت اقتصاد و دارایی قرار می‌دهیم تا بتوانند از آن در اجرای قانون مالیات‌های مستقیم بهره بگیرد.

وی تصریح کرد: این سامانه باید گام به گام تقویت و تکمیل شود و خروجی‌های آن به تدریج تدقیق شود و برنامه وزارتخانه این است که تا پایان سال ۹۶، سامانه املاک و اسکان کشور تکمیل شود.

گفتنی است، پیش از این مدیرکل دفتر برنامه ‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با اشاره به برنامه دریافت مالیات از خانه‌های خالی به ایرنا گفت: تا دو هفته آینده نسخه اولیه سامانه املاک و مستغلات کشور به صورت آنلاین در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches