×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۳۱ شهریور - ۱۴۰۳  
true
true
سال‌های طلایی ابزارهای مالی اسلامی

اقتصادتهران: رئیس سازمان بورس گفت: تمام معاملات بازار سرمایه باید منطبق با شریعت باشد و هیچ ابزاری در بازار سرمایه معرفی نمی شود مگر اینکه در کمیته فقهی سازمان بورس از لحاظ شرعی بررسی شود.

به گزارش سازمان بورس و اوراق بهادار، شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: امسال دهمین سال فعالیت کمیته فقهی است.

به گفته وی در قانون اساسی قید شده است تمام معاملات بازار سرمایه باید منطبق با شریعت باشد و هیچ ابزاری در بازار سرمایه معرفی نمی شود مگر اینکه در کمیته فقهی سازمان بورس از لحاظ شرعی بررسی شود و منطبق با شریعت باشد.

به گفته محمدی، بعد از تصویب قانون توسعه ابزارها فرصتی پیش آمد که ابزارهای متنوعی به بازار سرمایه معرفی شوند.

سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به این که در حال حاضر ابزارهای مختلفی در بازار سرمایه معامله می شود، گفت: در بازار سرمایه برای شرکت ها مجوز حضور اوراق مشارکت صادر می شود. همچنین در حال حاضر اوراق مرابحه مورد استقبال بازار سرمایه قرار گرفته است. سال گذشته سازمان بورس برای تامین مالی دارو مجوز انتشار اوراق مرابحه را برای وزارت بهداشت صادر کرد .

دبیر شورایعالی بورس با اشاره به اینکه اسناد خزانه اسلامی ابزار بسیار کارآمدی است تأکید کرد: اولین بار در حاشیه جلسه هیأت دولت انتشار این ابزار مطرح شد و پس از بررسی در قانون رفع موانع تولید معرفی شد.

رئیس سازمان بورس با تأکید بر این که صکوک اجاره ابزار دیگری است که در بازار سرمایه در حال توسعه است گفت: استصناع نیز ابزار مهمی است که مجوز انتشار آن صادر شده  و بخش خصوصی از این ابزار استفاده می کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches