×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۷ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
سالانه ۲۴٫۵میلیون نفر با شبکه ریلی کشور جابجا می شوند

اقتصادتهران: عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران گفت: سالانه ۲۴٫۵میلیون نفر با خطوط شبکه ریلی کشور جابجا می شوند که تا پایان برنامه ششم با توسعه این صنعت سهم حمل و نقل مسافر و بار بیشتر خواهد شد.

به گزارش ایرنا سعید رسولی روز چهارشنبه در همایش حمل و نقل و توسعه پایدار در سرسرای اجتماعات هتل نیشکر اهواز افزود: هم اکنون حدود ۱۱هزار کیلومتر راه آهن در کشور وجود دارد که هر سال با توجه به اهمیت این بخش و اقتصادی بودن آن توسعه می یابد.

وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی از شاخص های توسعه یافتگی کشورها است گفت: صرفه جویی در مصرف سوخت، کاهش حجم آلاینده های زیست محیطی و کاهش تلفات جاده ای را از مزیت های نسبی شبکه حمل و نقل ریلی بیان کرد.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه سالانه ۱۶هزار نفر در حوادث جاده ای کشور فوت می کنند و چندین برابر این رقم مصدوم یا معلول می شوند افزود:اگر شبکه ریلی کشور متناسب با جمعیت کشور و منطبق با شاخص های کشورهای توسعه یافته رشد می کرد شاهد این حجم تلفات جاده ای نبودیم.

رسولی در ادامه یکی از راه های کاهش تلفات جاده ای در کشور را توسعه بیش از پیش صنعت ریلی کشور بیان کرد و ادامه داد: باید مزیت های نسبی برای جابجایی مسافر و بار با شبکه ریلی کشور بهبود یابد تا مردم سفرهای خود را با قطار انجام دهند.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت راه اندازی سازمان حمل و نقل راه آهن حومه ای در کشور با هدف ساماندهی و مدیریت جابجایی مردم در درون استان ها با راه آهن و استفاده کمتر از وسایط حمل و نقل جاده ای تاکید کرد.

وی گفت: دربرنامه ششم توسعه تاسیس سازمان حمل و نقل راه آهن حومه ای مصوب شده ولی تاکنون اقدام عملی برای راه اندازی این سازمان صورت نگرفته است.

رسولی ادامه داد: خوشبختانه در خوزستان حمل و نقل درون استانی با راه آهن در مسیرهای اندیمشک – اهواز و اهواز – ماهشهر و اهواز – خرمشهر شکل گرفته که رضایت عمومی را به همراه داشته است.

رسولی افزود: در صورت وجود تقاضای بیشتر امکان افزایش حجم تردد مسافر با شبکه داخلی راه آهن در خوزستان وجود دارد و در این ارتباط محدودیتی نیست.

عضو هیات مدیره شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، خوزستان را مهد راه آهن با سابقه ۸۰ساله بیان کرد و گفت:نخستین راه آهن محلی – منطقه ای در زمان اکتشاف نفت در مسجد سلیمان راه اندازی شد که این مساله اقتصادی بودن احداث راه آهن در این استان را بیش از پیش نشان می دهد.

عضو هیات مدیره راه آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خارج کردن ایستگاه های راه آهن به خارج از محیط های شهری اشتباه بوده افزود: در بسیاری از شهرهای کشورهای توسعه یافته ، ایستگاه های جدید در داخل شهرها با هدف دسترسی بهتر مردم به قطار احداث شده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches