×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۶ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
ساخت مسکن نباید دست سوداگر باشد

اقتصادتهران: گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: ما امروز نیاز داریم که تولید مسکن در اختیار تولیدکنندگان واقعی باشد و نه سوداگران.

محمد اسلامی شامگاه شنبه عصر شنبه در جلسه کسب رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی پس از ابراز نظر نمایندگان موافق و مخالف افزود: وزارت راه و شهرسازی مسوول ایجاد تعادل در بازار عرضه و تقاضای مسکن است.

اسلامی تصریح کرد: مهمترین اقدامی که باید صورت گیرد تحول ساختاری است. باید دستگاه های درگیر در بخش مسکن به صورت یکپارچه سازماندهی شده و با استفاده از همه ظرفیت های در اختیار وزارت راه و شهرسازی بتوانیم امکان حضور بخش خصوصی را فراهم کنیم تا به تولید مسکن حرکت دهیم و به عنوان یک صنعت در مدار تولید قرار گیرد.

وی ادامه داد: محور اصلی رویکردهای مدیریتی ما شایسته سالاری است. در برنامه به سه سرفصل توجه کرده ایم؛ تحول ساختاری، وضع رویکردهای متفاوت مدیریتی و تعیین اولویت های راهبردی که بتواند ما را در شرایط کنونی برای تحقق اهداف برنامه در شرایط خاص کشور هدایت کند.

به گفته وی، برنامه ششم توسعه و احکام دائمی این برنامه در کنار قانون تسهیل و رفع موانع تولید و بهبود فضای کسب و کار می تواند به صورت هم افزا از نظر کمی و کیفی، انضباط فکری و رفتاری را در ساختار مدیریتی و اجرایی وزارت راه عملیاتی کند و به صورت برنامه محور و بر اساس ضوابط آمایشی که در اسناد آمایش سرزمینی است اجرای برنامه ها را پشتیبانی کند.

 مسکن مهر را تکمیل می کنیم

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی گفت: در مسکن نه فقط در قانون اساسی که در احکام برنامه ششم به قشرهای متوسط و کم درآمد توجه شده است و در طول برنامه ششم، دستیابی به ۴٫۵ میلیون واحد مسکونی برنامه ریزی شده که ۹۰۰ هزار واحد مسکونی برای قشرهای کم درآمد و ۵۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی برای افراد زیر پوشش سازمان های حمایتی است.

وی افزود: باید با استفاده از ظرفیت ها به صورت غیرمتمرکز و شهرستان محور بر اساس نیاز هر شهرستان که در محاسبات آماری و برنامه ششم است، ظرفیت های فاخری را متناسب با شان مردم ایجاد کنیم.

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی در زمینه مسکن مهر گفت: انشاالله باید برنامه زمانبندی مشخص مسکن مهر را تکمیل کنیم و به انتها برسانیم.

اسلامی بیان کرد: ما باید تولید مسکن برای قشر متوسط جامعه را با توانمندسازی تشکل های صنفی دنبال کنیم.

وی تاکید کرد باید با ایجاد تحول در ساختار توسعه راه روستایی از هرگونه موازی کاری در این بخش جلوگیری کنیم. رفع مشکلات توسعه راه روستایی نیازمند یک ساختار کارآمد غیرمتمرکز است.

به گفته وی، در اجرای طرح بازآفرینی شهری در برنامه ششم توسعه باید ۲۷۰۰ محله نوسازی در کشور نوسازی شود؛ بنابراین هر سال باید ۲۷۰ محله در این بافت ها بهسازی شود تا هر سال ۱۰۰ هزار واحد در این بافت ها نوسازی شود که اکنون تفاهمنامه نوسازی ۱۰۰ هزار واحد امضا شده است.

«در حوزه مسکن مهر نیز قرار بود ۲ میلیون ۲۰۰ هزار واحد ساخته شود که تاکنون یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد آن تحویل شده که یک میلیون و ۲۰ هزار واحد آن در زمان دولت های یازدهم و دوازدهم بوده است».

اسلامی افزود: از ۵۰۰ هزار واحد باقیمانده مسکن مهر ۲۳۰ هزار واحد آن تمام شده اما فاقد خدمات زیربنایی است و ۲۷۰ هزار واحد مسکونی نیز به صورت نیمه تمام مانده که با توجه به کاستی هایی که دارد باید تلاش کنیم با حمایت مجلس و طبق زمانبندی مورد نیاز با اتمام آن بیش از این موجب رنجش مردم نشویم.

 توسعه قطارهای حومه ای

گزینه پیشنهادی وزارت راه و شهرسازی توسعه راه آهن را یکی از اولویت های برنامه ششم توسعه دانست و گفت: باید با تعاملات بین المللی، جذب منابع مالی و استفاده از ذی نفعان سعی کنیم شبکه حمل و نقل ریلی کشور را توسعه دهیم.

وی افزود: ایجاد شرکت قطارهای حومه ای در فرایند تصویب قرار دارد و باید با استفاده از ظرفیت های موجود توسعه قطارهای حومه ای را در شهرهای هدف دنبال کنیم.

به گفته وی، اکنون ۱۹۰ هزار میلیارد تومان در شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور پروژه های نیمه تمام داریم؛ سالیانه تا ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این پروژه های اختصاص پیدا می کند و این مساله در طولانی شدن اجرای این پروژه ها موثر است و باید در دوره جدید با استفاده از سایر منابع مالی برای این پروژه ها تعیین تکلیف کنیم.

وی تصریح کرد: ما با اولویت بندی و توزیع عادلانه اعتبارات، عدالت منطقه ای را در تمام استان ها عملی می کنیم تا شاهد اجرای عادلانه پروژه ها در همه مناطق کشور باشیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches