×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۵ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
زنجیره گردشگری نان در کرمان ایجاد می‌شود

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان با اشاره به برگزاری دومین جشنواره ملی نان در این استان و نیز اهمیت و ظرفیت‌های بی‌نظیر آن برای اقتصاد، اشتغال و گردشگری دیار کریمان گفت: زنجیره گردشگری نان را در استان ایجاد می‌کنیم.به گزارش اقتصادتهران، امیر حسن زاده روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با تشریح آثار مثبت برگزاری دومین جشنواره ملی نان در کرمان افزود: نان ظرفیت اقتصادی بسیار زیادی دارد و حتی به علت اینکه غذای غالب مردم است، دولت روی آن یارانه پرداخت می کند، از سوی دیگر بحث سلامتی نان و سایر بخش‌ها برای ما مهم است.

وی همچنین با تاکید بر اهمیت بخش گردشگری و برکت نان یادآور شد: به عنوان نمونه روستای ده‌زیار در شهرستان کرمان به علت ظرفیت نان آن منطقه معرفی شده لذا بخش گردشگری و اقتصاد نان با هم برای ما مطرح است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: استان ۸۰۰ اثر ثبت ملی و ۱۰ اثر ثبت جهانی دارد، در این میان ۶۰ نمونه از نان و روش‌های پخت آن، در مناطق مختلف این استان مشاهده می‌شود و تمامی این ظرفیت‌ها زنجیره گردشگری نان را در استان کامل می کند.

وی عنوان کرد: اقتصاد این حوزه از چرخه کشت گندم و کشاورز گرفته تا سفره مردم، کشاورز، آبدار، تراکتور، کمباین، آسیاب تا کارخانه دار و نانوایی میزان اشتغال زیادی را به خود جذب کرده که می‌تواند اهمیت این حوزه را بیشتر کند.

حسن زاده با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نان برای دومین سال در کرمان در اواخر مهرماه امسال اظهار کرد: هدف ما این است که مردم به خصوص با نان‌های سنتی دیار کریمان آشنا شوند، ما بیش از ۶۰ نوع نان در استان داریم و به دنبال این هستیم که این مزیت استان را معرفی کنیم؛ همانگونه که در پایان جشنواره دیدیم این نمایشگاه گردشگر خوبی را نیز به استان جذب کرد.

وی افزود: امسال در قالب جشنواره ملی نان از نانوایی‌های برتر قدردانی کردیم زیرا بخشی از اقتصاد نان مربوط به آرد و نانوا است و با تمرکز بر این بخش می‌توانیم نان خوبی را به سفره مردم عرضه کنیم.

معاون استاندار کرمان در ادامه با آسیب شناسی همکاری خانواده در جامعه گفت: همانگونه که در جشنواره ملی نان شهر کرمان دیدیم، افراد مختلف یک خانواده می توانند در پخت نان همکاری کنند و این خلاء را در جامعه پر کند.

دومین جشنواره ملی نان کامل از روز ۲۴ مهرماه جاری با حضور تولیدکنندگان و هنرمندان از ۲۷ استان ایران در بوستان مادر شهر کرمان برپا شد و تا ۲۷ همین ماه ادامه داشت.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

برای ارسال دیدگاه شما باید وارد سایت شوید.

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches