×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۴ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رویکرد اشتباه توسعه؛ مهم ترین چالش حوزه محیط زیست

 

اقتصادتهران: معاون سازمان محیط زیست با اعلام این که مهم ترین چالش حوزه محیط زیست ناشی از رویکرد اشتباه توسعه است، گفت: این رویکرد اشتباه تنها مختص ایران نیست و در تمام دنیا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر سید محمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در سومین نشست هم‌اندیشی و هم‌آوایی آینده شهری ایران با محوریت سنجش وضعیت پایداری در کلانشهر تهران که عصر روز سه شنبه به میزبانی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد با بیان اینکه مهم‌ترین چالش حوزه محیط زیست ناشی از رویکرد اشتباه توسعه است، گفت: این رویکرد اشتباه تنها مختص ایران نیست و در تمام دنیا وجود دارد.

 مجابی افزود: توان بشر در استفاده از منابع، منجر به دست اندازی بیشتر بشر به منابع و افزایش تخریب و آلودگی انسان ساخت یا ناشی از عامل انسانی در طبیعت و محیط زیست شد.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست ادامه داد: در نتیجه بشر در قرن ۲۰ به رغم برخورداری از مدرنسیم و تکنولوژی با چالش‌های جدی محیط زیستی مواجه شد.

 وی با یادآوری اینکه تعامل جهانی برای حرکت به سمت توسعه پایدار از ربع سوم قرن ۲۰ آغاز شد، خاطرنشان کرد: امروز یکی از مهم‌ترین مباحثی که بشر با آن مواجه است موضوع گرم شدن کره زمین و تلاش برای مقابله با این افزایش دما است. به همین دلیل ۱۹۷ کشور در اجلاس پاریس به این جمع‌بندی رسیدند که باید از افزایش دمای کره زمین به بیش از ۲ درجه نسبت به قبل انقلاب صنعتی جلوگیری شود.

 مجابی با اشاره به عصر یخبندان، اظهار کرد: فراموش نکنیم که عصر یخبندان به دنبال کاهش تنها ۵ درجه‌ای دما بر روی کره زمین رخ داد و چه بسا افزایش بیش از ۲ درجه‌ای دما منجر به تجربه کردن جهنم در همین دنیا شود.

 وی با بیان اینکه کمربند خشکی از مغرب تا پاکستان را فرا گرفته است، اظهار کرد: در برخی نقاط ایران با افزایش دمایی بیش از افزایش دمای میانگین جهانی روبه رو هستیم.

 معاون سازمان حفاظت محیط زیست ضمن تأکید بر اهمیت محیط زیست و تأثیر آن بر کیفیت زندگی بشر، تصریح کرد: صحبت از زندگی و حیات در واقع صحبت از کیفیت زندگی و حیات است و از این رو در حوزه مدیریت شهری به لحاظ تمرکز جمعیتی شهرها باید میزان توجه به مسائل محیط زیستی به شدت افزایش دهیم.

 وی با ذکر مثال کلانشهر تهران، گفت: تهران شهری با ۵۲ کیلومتر از انتهای شهید بابایی تا بزرگراه کرج و ۲۸ کیلومتر در طولانی‌ترین مسیر شمالی و جنوبی و وسعت ۷۷۰ کیلومتر مربع، جمعیت روزانه بیش از ۱۱ میلیون نفر، همچنین ۱۶ میلیون سفر در روز است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches