×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از سامانه آتش نشانی هوایی در اصفهان

اقتصادتهران: سامانه آتش نشانی هوایی پیشرفته سنگین روز شنبه در شرکت هواپیما سازی ایران در شاهین شهر اصفهان رونمایی شد.

اولین سامانه آتش نشانی هوایی به منظور مقابله و مهار آتش سوزی های گسترده با استفاده از هواپیماهای جت به وسیله کارشناسان داخلی طراحی و ساخته شده است.

این سامانه به روش پاششی، تحت فشار و با نصب و تلفیق روی هواپیماهای جت طراحی و ساخته شده است.

به گزارش ایرنا وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در آئین رونمایی از سامانه آتش نشانی هوایی گفت: این سامانه در صنایع هوایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و در انحصار جمهوری اسلامی است.

سرتیپ امیر حاتمی افزود: در این سامانه پیشرفته حجم انبوهی از آب به گونه ای در مخازن تحت فشار در جداره ای نازک نگهداری و حمل می شود که در طول پرواز و تخلیه سریع آن هیچ تاثیر ناخواسته‌ای از تلاطم سیال و تغییر وزن بر عملیات پرواز هواپیما نداشته و هنگام پاشش سریع و بعد از آن نیز پایداری کامل هواپیما حفظ می شود.

وی گفت: این سامانه قابلیت نصب بر روی هواپیماهای مختلف و سنگین را داراست می توان با استفاده از آن در تمام موقعیت‌های جغرافیایی و آب و هوایی کشور، از منابع طبیعی و محیط زیست کشور هنگام وقوع حریق حفاظت کرد.

وزیر دفاع و پشتیانی نیروهای مسلح همچنین درباره ویژگی های سامانه آتش نشان هوایی گفت: با استفاده از این سامانه می توان افزون بر ۱۸ تن آب را در مدت پنج ثانیه بر روی مساحت تعیین شده با فشار بالا تخلیه و آتش های سهمگین را اطفاء کرد.

در مراسم رونمایی از سامانه آتش نشان هوایی پیشرفته سنگین معاون علمی رئیس جمهوری، رئیس سازمان محیط زیست و رئیس ستاد بحران کشورحضور داشتند.

در این مراسم عملیات پروازی و شبیه سازی جت آتش نشان و پاشش پرفشار آب بر روی نقطه فرضی انجام شد.

تاکنون ۱۶ پایگاه بالگرد اطفای حریق در کشور راه اندازی شده و در آینده نزدیک سه تا پنج فروند هواپیمای جت آتش نشانی نیز به این امکانات افزوده می‌شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches