×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲ آبان - ۱۴۰۳  
true
true
رونمایی از “توریست‌کارت” بانک سپه همزمان با روز جهانی گردشگری

اقتصادتهران: در مراسم روز جهانی گردشگری که در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد، از تمبر یادبود روز جهانی گردشگری و همچنین توریست کارت رونمایی شد.

در این مراسم مدیرعامل بانک سپه درباره توریست کارت گفت: با توجه به سابقه بانک سپه و عمر ۹۱ ساله آن، فعالیت‌هایی انجام داده‌ایم و در طرح‌های جدید این بانک تفکر و بینشی با همکاری نزدیک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام دادیم تا در شرایط پس از تحریم، تسهیلات لازم برای گردشگران فراهم شود. به همین دلیل برای رفع دغدغه گردشگران خارجی و حمل و نقل وجه نقد و همچنین خرید آسان در کشور، شرایطی فراهم کردیم که از آن استفاده کنند.

تقوی‌نژاد افزود: این کارت ظرفیت‌های بسیاری دارد و دارای امنیت بالایی است و با توجه به هماهنگی‌هایی که با سایر بانک‌های کشور انجام داده‌ایم، صاحبان این کارت می‌توانند با سرعت بالایی آن را دریافت کنند، امکان افتتاح حساب در این زمینه وجود دارد و گردشگران می‌توانند با سفارش توریست کارت از کشور خودشان به صورت گروهی یا آژانس‌ها این کارت را دریافت کنند.

او ادامه داد: امکان شارژ مجدد این کارت تا سقف پنج هزار دلار وجود دارد و می‌توان از کلیه دستگاه‌های کارت‌خوان از آن استفاده کنند. همچنین استفاده در درگاه‌های غیرحضوری نیز وجود دارد.

مدیرعامل بانک سپه گفت: با توجه به همکاری‌های صورت گرفته، دارندگان این کارت‌ها می‌توانند در موزه‌ها، فروشگاه‌های صنایع دستی و هتل‌ها تخفیفات لازم را داشته باشند. امیدوارم در شبکه بزرگ گردشگری کشور شاهد وصول ارز مناسب و درآمدهای خوب برای کشورمان باشیم.

در ادامه مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری، وزیر راه و شهرسازی نیز در صحبت‌هایی گفت: ایران قلب ایران‌شهر است و ایران‌شهر مفهومی است که ما را در فراز تاریخ و گستره یک سرزمین کهن گسترده و پیوند داده است. اگر ما از تمدن بین‌النهرین یاد می‌کنیم، از مفهوم ایران‌شهری یاد می‌کنیم که سرزمین گسترده بین‌النهرین را به هم متصل کرده است.

به گزارش ایسنا، عباس احمد آخوندی ادامه داد: ما اینجا جمع شدیم تا درباره مفهوم گردشگری صحبت کنیم. توجه به مفهوم ایران‌شهری برایمان مهم است، زیرا آن کسی که به ایران می‌آید می‌خواهد تا از یک مفهوم گسترده پرده‌برداری کند. این مفهوم هم ناظر بر هنر ایرانی، موسیقی، عرفان،‌ صلح و دوستی و دانش و خرد ایرانیان است. هر گردشگری که به ایران وارد می‌شود، می‌خواهد در گوشه گوشه ایران از این مفهوم بزرگ رازبرداری کند تا با جلوه‌های مختلف ایران‌شهری آشنا شود.

او افزود: مفهوم ایران‌شهر فراتر از زبان است و ما این مفهوم را در شبه قاره‌ها، پاکستان و افغانستان هم می‌توانیم ببینیم.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: امروز می‌خواهیم مفهومی مدرن و پویا از ایران‌شهر داشته باشیم تا مردم ایران با ریشه در اعماق تاریخ بتوانند قدرت بازآفرینی هویت خودشان را داشته باشند. ما باید بتوانیم شهرهای‌مان را بازآفرینی کنیم و با اتکا به میراث معنوی و فرهنگی حمل و نقل را بازآفرینی کنیم.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches