×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۲ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رفع مشکلات آموزش و پرورش راهی جز مطالبه عمومی ندارد

اقتصادتهران: وزیر آموزش و پرورش گفت: برای رفع مشکلات این وزارتخانه و تحقق توسعه به عنوان مردمی تمدن ساز در جهان، راه دیگری جز مطالبه عمومی نداریم.

به گزارش ایرنا، سید محمد بطحایی شامگاه روز پنجشنبه در جمع خیرین مدرسه ساز کاشان بیان کرد: هنگامی که در آموزش و پرورش صبحت از تعلیم و تربیت می شود، به معنی آماده کردن افراد برای پذیرش مسئولیت های فردی و اجتماعی به عنوان مهمترین و اصلی ترین ماموریت این نهاد آموزشی است.

وی افزود: نظام های تعلیم و تربیتی که به طور معمول از ۶ سالگی آغاز شده و به طور میانگین تا ۱۲ سال ادامه می یابد، امروز در برخی کشورها به سه سالگی کاهش یافته تا افراد زودتر و بهتر برای پذیرفتن مسئولیت های آینده آماده شوند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: به جای اینکه نیازهای آینده مورد تعیلم و تربیت قرار گیرد، برخی از سیاستگذاران آموزشی ما انتقاد می کنند که آموزشی با الگوهای گذشته کودک را برای امروز هم آماده نمی کند؛ بچه های امروز را با شرایط دیروز، برای فردا آماده می کنیم که این انتقاد درستی است.

وی اضافه کرد: بچه ها باید دانش و مهارتی مانند صبوری، کنترل خشم، از خود گذشتگی، تکریم بزرگتر و کمک به دیگری را در مدرسه ها تمرین کنند که بتوانند برای فردا آماده شوند اما امروز جای آن مهارت ها خالی می باشد.

بطحایی عنوان کرد: چنین آموزه هایی به ما ایرانی ها و مسلمانان در تعلیم و تربیت اسلامی هم تکلیف است اما جای این مهارت ها در مدرسه ها تنگ شده و همه بر مفاهیم شناختی تمرکز کردند که گویی باید همه مهندس، پزشک و دانشمند شوند.

وی با اشاره به کمرنگ شدن هدف های پرورشی تاکید کرد که جای این مسائل در مدرسه ها نیست و باید در آموزش های عالی تمرین شود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: کم توانی دانش آموختگان و دانشگاهیان ما در رویارویی با برخی مسائل کوچک زندگی از کاستی های نظام تعلیم و تربیت است که آموزش و پرورش، دانشگاه ها، صدا و سیما و رسانه ها نیز جزیی از آن نظام هستند.

به گفته وی، برخی کشورها با وجود قرار گرفتن در جایگاهی پایین تر از نظر فرهیختگی و دانش آموختگی به نسبت ایران، به مراتب صبوری بیشتر و دادگستری خالی تری دارند اما ما کم حوصله هستیم و نمی توانیم خشم خود را کنترل کنیم.

بطحایی این مسائل را نشانه راه اشتباه و لزوم اصلاح راهبردها دانست و ادامه داد: کتاب های کمک آموزشی، قرار دادن بچه ها در آزمون های رقابتی و فشار بر آنها جهت رسیدن به نمره ها و رتبه های بالاتر سم مهلکی است که باید دور ریخته شود.

وی نگارش نامه هایی خطاب به مقام معظم رهبری و رئیس سازمان صدا و سیما را یادآور شد و گفت: رسانه ها در ایجاد عطش کاذب برای تمرین آزمون های چهار گزینه ای حتی از سوی کودکان و نوجوانان به عنوان سمی مهلک نقش دارند که امید می رود از حجم تبلیغات با تاکید معظم له کاسته شود.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches