×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true
true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۳ مهر - ۱۴۰۳  
true
true
رفع محدودیت مصرف گاز اداره‌ها و جایگاه‌های سوخت استان‌های شمالی

اقتصادتهران: سخنگوی شرکت ملی گاز ایران گفت: با توجه به مدیریت عرضه گاز و همراهی مطلوب مردم و صرفه جویی، محدودیت های اعمال شده برای گازرسانی به سی.ان.جی ها، اداره ها و سایر بخش های استان های گلستان، مازندران و گیلان برداشته می شود.

«مجید بوجارزاده» روز شنبه در گفت وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت تامین گاز در کشور افزود: روز جمعه میزان مصرف گاز در بخش خانگی افزایش یافت و به بیش از ۵۲۸ میلیون متر مکعب رسید.

در روزهای گذشته به دلیل شدت سرما در استان های شمالی و برای مدیریت عرضه، گاز ایستگاه های سوخت سی.ان.جی استان های مازندران، گلستان و بخش هایی از شرق استان گیلان قطع شد.

بوجارزاده افزود: با وجود افت شدید سرما، در روزهای گذشته هیچ موردی از قطع گاز در استان های شمالی و سایر بخش ها به علت افت فشار رخ نداد.

وی ادامه داد: البته در روزهای پایانی این هفته نیز موج جدید سرما به کشور وارد می شود که انتظار افزایش مصرف دوباره وجود دارد.

** صادرات گاز به ترکیه

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران درباره وضعیت صادرات گاز به ترکیه گفت: در روزهای گذشته صادرات گاز به ترکیه بدون هیچ مشکلی جریان داشت؛ به گونه ای که روزانه ۲۷ میلیون تا ۳۰ میلیون مترمکعب گاز به این کشور تحویل داده شده است.

بوجارزاده یادآوری کرد: طرح های سواپ (معاوضه) گاز نیز بدون مشکل ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، پس از قطع صادرات گاز شرکت ترکمن گاز به ایران، نگرانی هایی درباره روند تامین گاز استان های شمالی کشور به وجود آمد که با اقدام دولت در ساخت خط لوله رشت- سنگر در فصل پاییز و اتخاذ تمهیدهای لازم، تاکنون هیچ مشکلی در تامین گاز بخش خانگی استان های شمالی و سردسیر رخ نداده است.

با توجه به برنامه ساخت خط لوله انتقال گاز نکا به دامغان که در تیرماه سال آتی به بهره برداری می رسد، مشکل کمبود گاز در استان های شمالی برای همیشه رفع می شود.

ایران پیش از این اعلام کرده بود قصد دارد از شرکت ترکمن گاز به دلیل قطع صادرات گاز، در دیوان داوری بین المللی شکایت کند.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
false
true

tag heuer aquaracer calibre 5 automatic price tag heuer carrera calibre 1887 price replica watch breitling chronometre aerospace price breitling superocean heritage 46 chronograph replica watches how to change a metal watch band patek philippe double sided watch price replica watches